پخش نوای اذان در ادارات فارس
کد خبر: 4084034
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

پخش نوای اذان در ادارات فارس

استاندار فارس خواستار پخش نغمه‌های ملکوتی اذان در هنگام ظهر و شب از ادارات و فرمانداری‌های سطح استان شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 16 شهریورماه در مراسم رونمایی از سه طرح قرآنی در استان که شامل طرح نهضت قرآن‌خوانی در ادارات استان، مسابقات ملی «مدهامتان» و جشنواره «مؤذن» بود، گفت: اگر قرار است همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فارس در قله باشد، باید اصل را بر این بگذاریم که فرمایش پیامبر مکرم(ص) مبنی بر ارج گذاشتن به دو ثقل اکبر و اصغر را اجرایی کنیم.

وی با یادآوری اینکه ثقل اکبر قرآن کریم است که باید به آن متمسک شویم، افزود: استان فارس یک استان فرهنگی، دینی و اعتقادی است که بزرگان زیادی را در این عرصه تربیت کرده است که از جمله آن می‌توان به آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، مفسر بزرگ قرآن کریم و مرجع تقلید شیعیان اشاره کرد.

ایمانیه با تأکید بر ضرورت تقویت فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در استان فارس تصریح کرد: چندین کار در این راستا در استان فارس باید انجام شود که یکی از آن‌ها اجرای طرح نهضت قرآن‌خوانی برای کارمندان ادارات استان است.

استاندار فارس یادآور شد: این طرح در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرایی شده است و 15 هزار نفر از کارمندان آن در این طرح شرکت کردند که باید تلاش کنیم در سراسر استان این طرح تسری یابد.

وی همچنین در خصوص اهمیت توجه به نماز نیز گفت: باید نوای اذان در هنگامه ظهر و شب بر فراز ادارات و فرمانداری‌ها در سطح استان پخش شود.

ایمانیه در پایان خواستار بهسازی و تجهیز نمازخانه‌های ادارات و شرکت حداکثری مدیران دستگاه‌ها در نمازهای جماعت ادارات شد.

انتهای پیام
captcha