اربعین؛ فرصتی که معادلات اسلام‌ستیزان را برهم زد
کد خبر: 4085132
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
چرا زیارت اربعین / ۵

اربعین؛ فرصتی که معادلات اسلام‌ستیزان را برهم زد

دبیر هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس، راز اربعين را ناب شدن عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله(ع) دانست و گفت: این انسجام پرشكوه دشمن‌شكنِ جهان اسلام، معادلات اسلام‌‌ستيزان را برهم زده است.

زهره معارف، مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراززهره معارف، مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز و حوزه‎‌های علمیه بانوان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به اینکه چرا بر زيارت اربعين سفارش شده است و بركات اين زيارت برای جهان اسلام چيست، گفت: چهل شب توقف حضرت موسی(ع) در كوه طور، چله‌گيری‌ها و ... همه حكايت از اسرار اربعين دارد.

وی با یادآوری اینکه زيارت اربعين چهل روز بعد از شهادت مظلومانه امام حسين(ع) شروع شد و در طول قريب به 1400 سال توسط علما، بزرگان و ارادتمندان ادامه يافته تا امروز كه به ما رسيده است، اظهار کرد: هر چه به هنگام ظهور نزديک‌‌تر می‌شويم، اهميت اربعين بيشتر هويدا می‌شود.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس راز اربعين را ناب شدن عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله(ع) دانست و افزود: عاشورا تا چهلمين روز شهادت حضرت(ع) فرصتی بسيار ارزشمند برای زدودن ناخالصی‌ها و نازيبايی‌هاست.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) 72 يار ناب داشته و سلسله ناب‌ها همچنان تا ظهور بايد ادامه داشته باشد، اضافه کرد: در حركت به سوی اتوبان مهدويت، به دل‌های زلال و انديشه‌های ناب نياز است.

معارف با تصریح اینکه اربعين، چهلم رويش‌ها و ريزش‌هاست، بیان کرد: اربعين تعيين تكليف عاشقان با خودشان است. خروجی 40 روز عزاداری آگاهانه و عاشقانه، ترسيم چشم‌انداز بصيرت‌افزایی است؛ اشک‌هايی كه ما را زلال و ناب کرده و آماده حركت به سوی فردايی روشن می‌کند.  

وی با تأکید بر اینکه ۴۰ روز عزاداری آگاهانه و عاشقانه و دنبال كردن هدفی والا بايد دستاورد و بركات بی‌شماری در بر داشته باشد، گفت: پشت اين اشک‌ها سرّی نهان است و سرّ اين اشک‌های آگاهانه، پرورش انسان‌های ناب است که در دلدادگی و اقتدا به اباعبدالله(ع) و انتخاب زندگی عزتمندانه، ناب هستند.

این مدرس حوزه‎‌های علمیه بانوان فارس با تصریح اینکه امام زمان(عج) يار ناب می‌خواهد و حضرت اباعبدالله(ع) اين مسير را هموار کرده است، یاداور شد: سرّ اين اشک‌های آگاهانه، پرورش نسل عزتمند و مهدی باوران مهدی‌ياور است.

وی ادامه داد: محال است كه سربازان اباصالح المهدی(عج) از صافی اربعين نگذرند، عاشقان و ارادتمندان حضرت(عج) به اين مهم واقفند بنابراین در مكتب امام حسین (ع) در دوره‌ای چهل روزه، سربازان امام زمان(عج) تربيت می‌شوند؛ چهل روزی كه هر سال تكرار می‌شود و تكراری بسيار پر معنا که از جنس بصيرت، آگاهی، اتحاد، دشمن‌‌شناسی و دشمن‌ستيزی است؛ دشمنان به خوبی معنای پياده‌روی اربعين را درک كرده‌اند و علت هراس آن‌ها از اين حركت عظيم مردمی، همين دستاوردهای پر بركت است.

معارف با بیان اینکه دشمنان به خوبی درک كرده‌اند كه اين حرکت عظيم به ظهورِ هر چه سريع‌تر مولا(عج) ختم می‌شود، اظهار کرد: آن‌ها خود را به در و ديوار می‌‌زنند كه جلوی ظهور را بگيرند و فرهنگ سبز انتظار را به انحراف بكشانند ولی نور خدا خاموش نشدنی است.

وی با ذکر این نکته که پياده‌روی اربعين و اين انسجام پرشكوه دشمن‌شكنِ جهان اسلام، معادلات اسلام‌‌ستيزان را برهم زده و تهديدی جدی برای نفوذی‌هاست، گفت: اين حركت اميدبخش و آينده‌ساز با ظهور منجی عالم بشريت، كاخ مستكبران و ظالمان عالم را با خاک يكسان کرده و اجرای عدالت واقعی را بر همگان آشكار می‌کند.

 این مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز در پایان اظهار کرد: باید بسيار هدفمند و قدم قدم با اميد و انگيزه، جامعه را برای ظهور منجی عالم بشريت آماده کنیم و علَم عزتمندی جهان اسلام را با پياده‌روی اربعين بر دوش كشيم و در اين مسير از مشكلات و كارشكنی‌ها نهراسيم و سختی‌ها را به جان بخریم اما اجازه ندهيم علَم بيداری و بصيرت جهان اسلام بر زمين بماند.

انتهای پیام
captcha