اعزام ۶۰ پزشک و پرستار از لرستان به عراق
کد خبر: 4085391
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

اعزام ۶۰ پزشک و پرستار از لرستان به عراق

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در لرستان گفت: بیش از ۶۰ نفر پزشک و پرستار در قالب کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین به دو شهر نجف و کربلا اعزام شد.

مصطفی امیری، مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، مصطفی امیری، مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در لرستان، سه‌شنبه ۲۲ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اربعین استان لرستان امسال هم مانند سال‌های گذشته در قالب کمیته‌های بهداشت و درمان مسئولیت اعزام تیم‌های پزشکی به نجف و کربلا را جهت خدمت‌رسانی درمانی به مواکب داشته است.

امیری افزود: تیم‌های پزشکی توسط کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه در قالب بیش از ۶۰ نفر پزشک و پرستار به دو شهر نجف و کربلا اعزام شدند.

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در لرستان گفت: با توجه به گرمای حاکم بر عراق در اربعین امسال تیم‌های پزشکی را افزایش دادیم تا با ارائه خدمات درمانی بهتر با برخی بیماری‌های مربوط به فصل گرما در عراق مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون و با تلاش کادر درمان دو موکب درمانی ایجاد شده در نجف و کربلا مورد خاصی نداشتیم، اضافه کرد: بیشترین موارد مراجعه بیماران به موکب‌های درمانی مربوط به گرما‌زدگی بود که با سرم تراپی و ویزیت پزشکان عمومی و متخصص مشکل رفع می‌شود.

وی بر لزوم رعایت اصول بهداشتی توسط زائران اربعین تاکید کرد و گفت: به جز یکی دو مورد اعزام به بیمارستان کربلا هیچ گونه مورد خاصی نداشتیم.

انتهای پیام
captcha