مسئولان نظارت مستمر بر بازار را جدی بگیرند
کد خبر: 4085806
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
آیت‌الله العظمی نوری‌ همدانی:

مسئولان نظارت مستمر بر بازار را جدی بگیرند

مرجع تقلید شیعیان در دیدار با معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: امروز رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور در گرو نظارت مستمر مسئولان بر بازار است.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه در قم امروز پنجشنبه ۲۴ شهریورماه در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور در سخنانی با گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: همانگونه که در جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادگی کردید و مشکلات حل شد، امروز نیز باید در جنگ اقتصادی با برنامه‌ریزی، مشکلات را حل و به دولت در این مسیر کمک کرد.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اهمیت خدمت‌رسانی به جامعه افزود: امروز دولت تلاش می‌کند به مردم خدمت کند و به طور شبانه‌روزی مشغول است، اما چیزی که حائز اهمیت بوده و اثر مستقیمی بر سفره مردم دارد، نظارت دقیق و مستمر نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی است، باید با برنامه‌ای دقیق نرخ کالا‌ها کنترل شود و با نظارت مستمر و تلاش شما، مردم شاهد ارزانی و بهبود وضعیت معیشتی خود باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نظام بانکداری و اخذ دیرکرد و ربا در بانک‌ها تصریح کرد: شیوه فعلی نظام بانکداری یکی از آسیب‌های جدی اقتصادی بوده، گرفتن دیرکرد، ربا و حرام است. در اسلام هیچ گناهی به اندازه ربا بزرگ شمرده نشده و مسئولان امر برای اصلاح ساختار بانک‌ها پیگیر این موضوع باشند، چون تا به امروز به نظرات توجه نشده است.

این مرجع تقلید جهان تشیع توجه به پول ملی را یکی از عوامل مهم در رونق اقتصادی و حمایت از تولید دانست و افزود: کاهش ارزش پول ملی یکی از موانع رونق اقتصادی است مسئولان در تجارت با دیگر کشور‌ها پول ملی را جایگزین ارز‌های خارجی کنند.

ایشان مبارزه با فقر، بی‌عدالتی و بالا بردن سطح آگاهی مردم را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نظام مقدس اسلامی بیان کرد و گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید برای ریشه‌کن کردن این معضلات تمام تلاش و سعی خود را به کار برده و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در جامعه پیاده کنند.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: صداقت در گفتار و صمیمیت نسبت به مردم باید یکی از شاخصه‌های مسئولان نظام مقدس اسلامی باشد. در خصوص مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنید. مردم مؤمنانه و دلسوزانه همواره پشتیبان نظام بوده‌اند از این رو در برخورد با آنها، صداقت سرلوحه کار شما باشد.

انتهای پیام
captcha