مرحله دانشگاهی بیست‌وهفتمین جشنواره هدهد برگزار می‌شود
کد خبر: 4090833
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛

مرحله دانشگاهی بیست‌وهفتمین جشنواره هدهد برگزار می‌شود

کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از برگزاری مرحله دانشگاهی بیست‌وهفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت هدهد در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

جشنواره قرآن و عترت هدهد

محمدرضا حق‌شناس، کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از برگزاری بیست‌وهفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با عنوان «هدهد» خبر داد و گفت: مرحله دانشگاهی این جشنواره، آبان‌ماه سال جاری در دو بخش بانوان و آقایان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره هدهد در شش بخش‌ آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای، ادبی و هنری برگزار می‌شود که بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، اذان، همخوانی و تواشیح، ترجمه‌خوانی، آیین سخنوری، ابتهال، حفظ و ترجمه سوره انسان، حفظ جزء ۳۰ و حفظ سه جزء است.

کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بخش معارفی(کتبی) شامل آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ متن و ترجمه فرازهایی از نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ متن و ترجمه فرازهایی از صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و نماز و بخش پژوهشی شامل مقاله‌نویسی، نقد کتاب، تلخیص کتاب، ایده‌پردازی(ایده‌شو) و تألیف کتاب و بخش فناوری، فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای شامل رشته‌های تولید نرم‌افزار، اپلیکیشن، کانال‌های مجازی و سامانه ثبت‌نام جشنواره است.

وی اضافه کرد: بخش ادبی، رشته‌های شعر نو، شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی و بخش هنری، رشته‌های خوشنویسی نسخ، خوشنویسی ثلث، نستعلیق، نقاشی‌خط، نقاشی، عکاسی، معرق و منبت، تابلوفرش، تذهیب، فیلم‌ ‎کوتاه، فیلم مستند، طراحی پوستر، تئاتر صحنه‌ای و نماهنگ را شامل می‌شود.

حق‌شناس تأکید کرد: افراد منتخب در مرحله دانشگاهی به مرحله سراسری مسابقات که از سوی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند. این مرحله به میزبانی یکی از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار می‌شود که در بیست‌وششمین دوره جشنواره، هزار نفر شرکت و 40 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های قرآنی در مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ادامه داد: کانون‌‌های زمر، مهدویت تسنیم و نماز به‌صورت دانشجویی فعالیت و اعضای خود را از طریق انتخابات تعیین می‌کنند.

کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کانون زمر فعالیت‌هایی نظیر شناسایی استعداد‌های قرآنی، برگزاری جلسات آموزشی و آماده‌سازی افراد برای شرکت در جشنواره‌های قرآنی را انجام می‌دهد. کانون مهدویت تسنیم با ویژه‌برنامه دانشجویی سه‌شنبه‌های مهدوی و کارگاه‌های آموزشی مهدویت با استقبال خوب دانشجویان مواجه شده است و کانون نماز هم در حوزه ارتقای فرهنگ نماز و آموزش‌های مرتبط با آن در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی فعالیت دارد.

گفت‌وگو از پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha