کار جهادی را از پیامبر(ص) الگو بگیریم
کد خبر: 4091806
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

کار جهادی را از پیامبر(ص) الگو بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه انجام کار جهادی الگویی است که باید از پیامبر(ص) بگیریم و با عطوفت نبوی که از ایشان سراغ داریم برای حل مشکلات جامعه جهادی کار کنیم، گفت: یادمان نرود پیامبر(ص) برای هدایت بشر بسیار دلسوز بودن و امروز هم باید نسبت به یکدیگر دلسوزی داشته باشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 22 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) و روز میلاد امام ششم شیعیان امام جعفر صادق(ع) گفت: امروز تمام کشور ایران اسلامی غرق در جشن و نور و سرور است و گوشه‌ای از عظمت امت اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود و در سومین حرم اهل بیت (ع) هم شاهد این سرور هستیم.

وی افزود: کنگره بین‌المللی محمد رسول‌الله(ص) کار ارزشمندی است که اساتید دانشگاه‌های شیراز راه انداخته‌اند که به شخصیت پیامبر اسلام (ص) در آیینه ادب و هنر می‌پردازد و این چراغ معنوی بزرگی در شهر شیراز به عنوان شهر فرهنگ و ادب است.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: گزارشی دور اول این کنگره که تقدیم مقام معظم رهبری شد، موجب شد تا ایشان این کنگره را کار ارزشمندی برای پیامبر(ص) بدانند و از گردهمایی اساتید رشته‌های مختلف علمی در این کنگره تشکر کردند و آن را اقدامی موثر در مقابل دشمنان امت اسلامی که نسبت به شخصیت پیامبر(ص) جسارت و بی ادبی می کنند و یک حرکت بین‌المللی دانستند و کارهای و آثار این کنگره چون حداقل به ۵ زبان دنیا ترجمه می شود، بازخورد فراوانی دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم حمایت از این کنگره بین‌المللی بیان کرد: در آیه ۱۲۸ سوره توبه درباره صفات و ویژگی‌‌های پیامبر اسلام فرموده شده که مردم آگاه باشید که به تحقیق پیامبری به سمت شما آمده که از خودتان است و اینکه پیامبر از خود ماست یعنی این فاصله برداشته شده است و باید بگوییم که همه اولاد آدم در فطرت الهی با هم مشترک هستند و اینکه پیامبری که آمده است از اقلیم فطرت است که می‌خواهد بشریت را بیدار کند و اتحاد و یک وطن الهی برای بشر تعریف کند و تفاوت بشر تنها در تقوا باشد.

وی ادامه داد: انجام کار جهادی الگویی است که از پیامبر(ص) باید بگیریم و با عطوفت نبوی که از ایشان سراغ داریم برای حل مشکلات جامعه جهادی کار کنیم و یادمان نرود پیامبر(ص) برای هدایت بشر بسیار دلسوز بودن و امروز هم باید نسبت به یکدیگر دلسوزی داشته باشیم و باید رسانه‌ها در تمرین این دلسوزی کمک کنند و به اطلاع رسانی و انعکاس اقداماتی مانند دستگیری از یتیمان در استان که یک مجموعه خیریه در استان فارس در حال ساخت یک یتیم خانه برای ۶۰۰ یتیم است بپردازند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در سوره فتح بر «اشداء علی الکفار» به عنوان ویژگی مسلمانان تأکید شده و مسلمان نسبت به مسلمان رئوف و نسبت به دشمن «اشداء علی الکفار» است، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت فرمودند تا می‌شود مسائل را امنیتی نکنید اما در شرایطی که لازم است کار قضایی و امنیتی باید انجام شود و اینکه شب گذشته یک طلبه و پاسدار که با شعارنویسی برخورد می‌کنند و کشته می‌شوند باید توسط کار قضایی بررسی شود و نتیجه عمل خود را ببینند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد تحول در دولت با هدف بهتر شدن اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب به تحول در دولت و ملت نیاز داریم و تحول ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری و حکمرانی و بخش‌هایی از سبک‌زندگی عمومی محسوب می‌شود و به عنوان پیروان پیامبر(ص) باید یک حرکت جهادی برای اصلاح امورمان در پیش بگیریم و برای اجرای سبک زندگی اسلامی در نقشه مهندسی فرهنگی همه باید پای کار بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیراز همین هفته گذشته مرکز هفته فرهنگی یکی از کشورهای آسیای میانه بود، گفت: نکته مهم این است که مردم این کشورها باید متوجه باشند که سبک زندگی ما اسلامی استو شیراز شهری است که باید تفکر و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با عمق و گستردگی و برتری نسبت به سبک‌های دیگر از آن صادر شود.

آیت‌الله دژکام، پیمان شانگهای را یک فرصت دانست و تصریح کرد: جایگاه تجار فارس باید در این فرصت مشخص باشد و از آن استفاده کنند و اگر این فرصت غنیمت شمرده شود، بازارهای دنیا را فتح می‌کنیم.
امام جمعه شیراز همچنین گفت: درجه‌بندی دانشگاه‌های ما در سطح بین الملل باید نمود داشته باشد و شیراز به عنوان قطب علمی در جهان اسلام بتواند دانشجو از دیگر کشورها جذب کند و از ظرفیت وجود مرکز علمی 8 کشور مسلمان بزرگ در شیراز که برای دنیا حرف دارند باید استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha