گردهمایی خانواده نوجوانان قرآنی «سبیل‌الرشاد» برگزار شد
کد خبر: 4093402
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
همراه با رونمایی از سایت

گردهمایی خانواده نوجوانان قرآنی «سبیل‌الرشاد» برگزار شد

جلسه قرآن مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد برگزار و طی آن از سایت و لوگوی این مدرسه رونمایی شد. همچنین در بخشی از این مراسم رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از اعضای گروه هم‌خوانی این مدرسه برای اجرا در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن دعوت کرد.

رونمایی از سایت مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد؛ دعوت برای اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه قرآن مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد با مدیریت علی محرابی، قاری قرآن، جمعه 29 مهرماه با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشور و اعضای خانواده نوجوانان این مدرسه، در مسجد علی‌ابن ابیطالب(ع) برگزار شد.

به منظور عضویت در کلاس‌های تخصصی مدرسه‌ تلاوت، ویژه پسران بالای هشت سال باید، مشخصات (شامل نام و نام خانوادگی، سن، محل سکونت، سابقه‌ قرآنی و تلفن) و درخواست ثبت‌نام فقط از طریق پیام به شماره‌ 09305412814 و مقطعی کوتاه از تلاوت فرد متقاضی (همراه با صوت و لحن، تقلیدی یا غیر تقلیدی) به منظور تعیین سطح ارسال شود تا پس از بررسی‌های لازم و ایجاد ظرفیت برای پذیرش، جهت حضور اطلاع‌رسانی‌ شود. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی madresehtelavat.ir مراجعه شود.

ابتدای این جلسه سعید پرویزی، آیات هفتم به بعد سوره مبارکه محمد(ص) را تلاوت کرد. وی قبل از تلاوت خود به بیان نکاتی درباره لزوم توجه به چنین جلساتی که با حضور نوجوانان برگزار می‌شود، پرداخت.

در ادامه این مراسم که با حضور جمع زیادی از قرآن‌آموزان مدرسه تلاوت سبیل الرشاد و خانواده‌های آنها همراه بود، کلیپی از معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های این مدرسه پخش شد. در این کلیپ به صورت اجمالی فعالیت‌های این مجموعه که منتهی به قاری شدن قرآن‌آموزان می‌شود، معرفی شد. همچنین تعدادی از اعضای مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد در دو سطح متفاوت به اجرای همخوانی قرآن‌ کریم پرداختند که مورد توجه حاضران در مراسم قرار گرفت.

رونمایی از سایت مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد؛ دعوت برای اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن

رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی و لوگوی مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد بخش دیگری از این مراسم بود. از نکات جالب راه‌اندازی این سایت می‌توان به این نکته اشاره کرد که کارهای مربوط به راه‌اندازی آن از سوی یکی از نوجوانان قرآن‌آموز صورت گرفته است.

در بخش‌های مختلف این سایت مواردی همچون کلاس‌های تخصصی، تلاوت‌های تقلیدی، تلاوت‌های برگزیده، نکات تخصصی برگزیده، کلیپ‌های کوتاه، زندگینامه مشاهیر تلاوت، کارنامه عملکرد قرآن‌آموزان و ... بارگذاری می‌شود.

تلاوت محمدرضا طاهری، قاری نوجوان بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم بود. این قاری نوجوان تلاوت خود را که مربوط به آیاتی از سوره مبارکه فجر بود، به سبک استاد حصان تلاوت کرد و پس از آن حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز‌ امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان سخنانی پرداخت.رونمایی از سایت مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد؛ دعوت برای اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن

مجیدی‌مهر ضمن بیان خاطراتی از دوران نوجوانی خود و حضور در جلسات قرآن در آن سال‌ها گفت: ما هم همین ‌دوران را سپری کرده‌ایم، اما با یک تفاوت. تفاوت ما با شما در این است که در آن دوران امکانات زیادی نداشتیم و بدون امکانات در جلسات حضور می‌یافتیم. در آن دوران حتی در اکثر خانه‌ها قرآن‌های به خط عثمان طه به اندازه کافی وجود نداشت و همین کار را برای خواندن قرآن سخت کرده بود. به یاد دارم یک بار در جلسه‌ای تشویق شدم و یک قرآن به خط عثمان طه جایزه گرفتم، به حدی از گرفتن این جایزه خوشحال شدم که هر جلسه آن قرآن را با خود به جلسه قرآن می‌بردم تا از روی آن بخوانم.

وی با اشاره به اینکه در آن دوران در جلسات قرآن حتی کار به تنبیه نیز می‌کشید، بیان کرد: با این وجود هر هفته در جلسه قرآن حضور می‌یافتیم و این تنبیهات باعث نمی‌شد حضور در جلسه قرآن را ترک کنیم. امروزه هم اگر‌ زندگی بزرگان تلاوت کشور را نگاه کنید متوجه خواهید شد همه در چنین شرایطی رشد کرده‌اند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در آن دوران در جستجوی این موفقیت بودم، گفت: وقتی به سن قرآن‌آموزان مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد بودم فکر می‌کردم انتهای موفقیت نشستن جای استاد جلسه قرآن است، بعد که در این جایگاه قرار گرفتم حس کردم این همان چیزی نبوده است که به دنبال آن بوده‌ام و این انتهای موفقیت در عرصه قرآن نیست. بعد از مدتی گفتم اگر رتبه بیاورم یا داور ‌بشوم ‌حس خوبی است به اینها هم رسیدم و باز هم آن حس خوب به من دست نداد.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور اظهار کرد: مسیرهای بسیار دیگری طی شد که فکر می‌کردم انتهای موفقیت و انتهای رسیدن به حس خوب است اما این حس خوب دست نداد. می‌دانید آن حس خوب کجا بود؟ حس خوب همان قرآنی بود که به عنوان جایزه گرفته بودم و خودم متوجه نشدم، تمام لذت همان قرآن خواندن بود و همان نگاه کردن به صفحه قرآن بود.

رونمایی از سایت مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد؛ دعوت برای اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن

مجیدی‌مهر در ادامه خطاب به قرآن‌آموزان مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد بیان کرد: سعی کنید این حس خوب را درون ‌خود پرورش دهید. مطمئنم اگر ‌مسیر تخصصی را درست طی کنید به موفقیت خواهید رسید، اما این موفقیت‌ها باید فرع بر قرآن خواندن باشد. شما وقتی به حد بالایی در تلاوت برسید، دیگر مسابقه برای شما جایگاهی نخواهد داشت، اما هیچ وقت این را فراموش نکنید که اصل حضور شما در این عرصه همان قرآن خواندن است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به گوشه‌هایی از اخلاق قرآنی قاریان و حافظان قرآن در عرصه مسابقات اشاره و اظهار کرد: مرحوم حمیدرضا عباسی که از قاریان ممتاز کشور بود، وقتی در سالن مسابقات حضور می‌یافت همیشه ذکر به لب داشت. یک بار از ایشان پرسیدم چه ذکری می‌گوید، گفت برای موفقیت رقبا دعا می‌کنم. این اخلاق قرآنی است.

وی افزود: در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در دوره گذشته محمدرضا جاهدی‌نیا، حافظ کل قرآن در حالی که رتبه اول ایشان برای هیئت داوران محرز شده بود، اما به اشتباهی که در زمان اجرا داشته و از چشم داوران پنهان مانده است اذعان کرد و همین باعث شد بدون رتبه مسابقات را پشت سر بگذارد. رئیس سازمان اوقاف پیگیری و اعلام کردند قهرمان قرآنی و واقعی ایشان هستند و لذا ما معادل جایزه نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن را به خاطر این حرکت اخلاقی به ایشان دادیم. اینها تنها نمونه‌هایی از اخلاق قرآنی فعالان این عرصه است.

مجیدی‌مهر با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در ماه‌های آینده گفت: از همینجا از اعضای مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد دعوت می‌کنم تا در مراسم افتتاحیه این مسابقات که با حضور مسئولان کشوری و سران قوا برگزار می‌شود به همخوانی قرآن کریم بپردازند.

علی محرابی

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این مراسم حمید مجیدی‌مهر به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پایان‌بخش این جلسه قرآن، اهدای اجازه‌نامه اقراء به آقای «ابوالفضلی» بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha