تشکیل یاوران صلح در مدارس فارس
کد خبر: 4093749
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

تشکیل یاوران صلح در مدارس فارس

معاون قضایی دادگستری استان فارس گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش استان امضا خواهد شد، یاوران صلح در مدرسه با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه تشکیل خواهد شد.

دیدار مدیرکل آموزش و پرورش فارس با معاون قضایی دادگستریبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی توانی بلیانی، معاون قضایی دادگستری فارس عصر دیروز، 30 مهرماه در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان گفت: در حوادث اخیر مشخص شد، همکاری و مساعدت سایر نهادها و دستگاه‌ها با آموزش و پرورش در بحث تربیت امری بسیار ضروری است.

وی افزود: همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش و اعزام روحانی به مدارس در راستای امور تربیتی مدارس کار بسیار خوب و ارزنده‌ای که بین دو نهاد صورت گرفته است.

توانی بلیانی با بیان اینکه با هدف نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه، درحوزه قضایی، نیازمند همکاری آموزش و پرورش و بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان هستیم، گفت: در بسیاری از پرونده‌ها، وقوع جرم از مسائل بسیار جزئی آغاز شده اما به یک جنایت بزرگ مانند قتل منجر شده است.

رییس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: اگر برنامه‌ریزی شود تا از ظرفیت دانش‌آموزان در اشاعه فرهنگ، گذشت، صلح و سازش استفاده شود شاهد پرونده‌ی کمتری در این حوزه خواهیم بود.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا خواهد شد، یاوران صلح در مدرسه از بین دانش‌آموزان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه انتخاب خواهند شد.

توانی بلیانی همچنین گفت: برگزاری همایش و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای تشریح طرح صلح از مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیشنهاد می‌شود.

 وی با اشاره به تشکیل ستاد صبر در قوه قضائیه اظهار کرد: هدف این ستاد فرهنگ‌سازی و آموزش افراد مختلف جامعه در خصوص چگونگی ارتقای آستانه تحمل است.

توانی بلیانی اضافه کرد: یاوران صلح برای توسعه فرهنگ سازش و کمک به شوراهای حل اختلاف تشکیل می‌شوند بنابراین آموزش اهالی هر یک از محله‌ها بر عهده ستاد صبر خواهد بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس اظهار کرد: فرهنگ گذشت و عذرخواهی کردن، ارتقای آستانه تحمل دانش‌آموزان، کاهش پرونده‌های قضایی و ... از اهداف تشکیل یاوران صلح در مدارس است.

وی با بیان اینکه در راستای طرح یاوران صلح و بر اساس تفاهم نامه آموزش دانش آموزان از سوی قوه قضائیه در دستور کار قرار می‌گیرد تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه به کمک دانش‌آموزان محقق شود، افزود: برگزاری جشنواره با موضوع صلح و سازش می‌تواند در این راستا موثر باشد.

توانی بلیانی تصریح کرد: مربیان، اولیا و دانش‌آموزان سه ضلع اصلی تربیت در آموزش‌های ارائه شده از سوی قوه قضائیه، شرکت خواهند کرد.

معاون قضایی دادگستری استان فارس گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه و تشکیل گروه یاوران صلح در مدارس، یاوران صلح در همه پرونده‌ها برای ایجاد صلح و سازش، مداخله خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha