دانشگاه‌ها نقش لازم برای رشد و پیشرفت جامعه ایفا کنند
کد خبر: 4097451
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

دانشگاه‌ها نقش لازم برای رشد و پیشرفت جامعه ایفا کنند

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مسائل و مشکلات خود را در بخش‌های مختلف حل کنند، گفت: دانشگاه‌ها باید نقش لازم را برای رشد و پیشرفت همه جانبه جامعه ایفا کنند.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 15 آبان ماه، در نشست اساتید گروه علوم اجتماعی دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه با موضوع بررسی معضلات و آسیب‌های اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن با حضور تعدادی از اعضای هیئت رئیسه‌ دانشگاه تبریز، با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مسائل و مشکلات خود را در بخش‌های مختلف حل کنند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید نقش لازم را برای رشد و پیشرفت همه جانبه جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت هر جامعه در صورت داشتن امنیت و آرامش حاصل می‌شود، بیان کرد: در هر جامعه‌ای که امنیت نبوده و آشفتگی حاکم باشد، آن جامعه رو به زوال و نابودی خواهد بود.

نصراله‌زاده افزود: ما نیازمند نظرات کارشناسی متخصصین هستیم و باید بدانیم که نحوه‌ برخورد با جریان فعلی چطور خواهد بود و با توجه به اینکه نسل فعلی، محصول و آموزش دیده‌ فضای مجازی است، باید بررسی کنیم که چرا و به چه دلیل نسل فعلی حجاب را که یک ارزش والای انسانی است، قبول ندارد.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: این مشکلات به‌صورت تدریجی به‌وجود آمده است و باید در بستر زمان به فکر حل مشکلات باشیم. باید نحوه‌ گفت‌وگو با این نسل را تغییر داده و به سمت مسئله محوری و پیگیری مطالبات آنها حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: ریشه‌ بسیاری از مشکلات فعلی، مسائل صنفی و معیشتی است و نسل فعلی خواهان چیزهایی است که اگر به آنها دست نیابد بازهم تلاش و اعتراض می‌کند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به برگزاری تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه در آمفی تئاتر این دانشگاه یادآور شد: بعد از چندین روز تشنج و اعتراض در دانشگاه بالاخره موفق شدیم این دانشجویان را راضی به گفت‌وگو کنیم و شرط نتیجه بخش بودن این گفت‌وگوها شناختن این نسل و نیازهایشان است.

وی در خاتمه از اساتید حاضر در این جلسه خواستار تدوین و تهیه طرح پژوهشی در خصوص نحوه‌ی برخورد و مواجهه با دانشجویان و جوانان نسل فعلی شد و از حمایت کامل و ویژه‌ دانشگاه از این طرح خبر داد.

انتهای پیام
captcha