جنبش بایکوت اسرائیل در جام جهانی قطر
کد خبر: 4099920
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

جنبش بایکوت اسرائیل در جام جهانی قطر

جنبش بایکوت اسرائیل (BDS) برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفته است که هم زمان با برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از هسپرس، به مناسبت جام جهانی فوتبال که قطر میزبانی آن را برعهده دارد، اقداماتی از سوی جنبش بایکوت اسرائیل در راستای تبلیغ آرمان فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی اعلام شده است.

این جنبش مشهور در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «در طول مدت برگزاری جام جهانی فوتبال مردان در قطر و در حالی که میلیون‌ها نفر برای حمایت از تیم‌های مورد علاقه خود گرد هم می‌آیند، اجازه دهید از فرصت استفاده کنیم و آرمان فلسطین و مبارزه مستمر برای آزادی را برجسته کنیم. بیایید تلاش‌های خود را علیه عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیل افزایش دهیم و تمام تلاش‌های این رژیم برای تحمیل خود به‌عنوان یک موجود طبیعی در منطقه و در میان ملت‌های عرب را ناکام بگذاریم.»

در بیانیه این جنبش تصریح شده است که جام جهانی قطر فرصتی برای تحریم سیستم مبتنی بر شهرک‌نشینی و آپارتاید اسرائیل و نیز تحریم تمام شرکت‌ها و ارگان‌هایی است که وابسته به این رژیم هستند یا اینکه از آن حمایت می‌کنند.

در همین راستا، سازمان عفو ​​بین‌الملل در گزارش اخیر خود بیان کرده است: رژیم آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها یک نظام ظالمانه مبتنی بر سلطه و جنایت علیه بشریت است. در این گزارش آمده است: مقامات اسرائیل باید به خاطر ارتکاب جنایت آپارتاید علیه فلسطینی ها پاسخگو باشد.

دیده‌بان حقوق بشر نیز در گزارش اخیر خود نوشت: سیاست‌های اسرائیل در راستای دو جرم آپارتاید و آزار و اذیت است که جنایت علیه بشریت به حساب می‌آیند و لازم است که برای پایان دادن به سرکوب فلسطین اقدامی صورت گیرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha