واکنش هوادار برزیلی به پخش اذان از مساجد قطر
کد خبر: 4100001
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

واکنش هوادار برزیلی به پخش اذان از مساجد قطر

کلیپ یک هوادار برزیلی از تحسین صدای دلنشین اذان در مقابل یکی از مساجد قطر بازتاب نسبتاً وسیعی از سوی حساب‌های کاربری ورزشی و فعالان قطری داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، یکی از هواداران تیم ملی فوتبال برزیل که برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال به قطر سفر کرده اذان را یکی از زیباترین جلوه‌های این کشور توصیف می‌کند.

کارتر باتیستا که خود را وکیل معرفی می‌کند، از طریق حساب شخصی خود در توییتر، کلیپی را منتشر کرد که در مقابل مسجدی در قطر که صدای اذان از مناره‌های آن بلند می‌شود، ایستاده و اذان می‌خواند. این ویدئو توسط بسیاری از حساب‌های ورزشی و فعالان قطری دست به دست شده است.

کارتر به زبان پرتغالی نوشت: امروز جلوی مسجدی ایستاده بودم که صدای اذان را شنیدم. اذان یک سنت قدیمی است که مسلمانان را به اقامه نماز دعوت می‌کند و هر روز چندین بار خوانده می‌شود.

وی افزود: یکی از زیباترین چیزهایی که اینجا در قطر دیدم و تحت تأثیر آن قرار گرفتم همین پخش صدای اذان از مناره‌های مساجد است.

این وکیل برزیلی همچنین گفت: عرب‌ها از همه ما مانند برادرانشان با آغوش باز استقبال می‌کنند.

این ورزش دوست برزیلی از زمان ورودش به قطر از چند روز پیش، برجسته‌ترین مکان ‌های گردشگری و گشت‌هایی را که در سطح این کشور داشته از طریق حساب‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

بازتاب گسترده ویدئو تحسین صدای دلنشین اذان توسط یک هوادار برزیلی در دوحه/آماده

در توییت دیگری، کارتر کلیپی از ملاقات خود با یکی از هواداران منتشر کرد و گفت: این دوست در یک ماجراجویی باورنکردنی 6 ماهه با دوچرخه از مادرید به دوحه آمد.

در آوریل 2022، یک زن اوکراینی تحت تأثیر صدای اذان در شهر بورسا در شمال غربی ترکیه اعلام کرد که مسلمان شده است.

پلتفرم‌های دیجیتال ترکیه ویدئویی از این زن را در حین بیان شهادتین و مسلمان شدنش منتشر کردند.

انتهای پیام
captcha