بازدید معاون استاندار قم از پارک فناوری پردیس
کد خبر: 4099958
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵

بازدید معاون استاندار قم از پارک فناوری پردیس

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم به همراه مدیران عضو ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان از پارک فناوری پردیس تهران بازدید کردند.

بازدید معاون استاندار قم از پارک فناوری پردیسبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمهدی قریشی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، در این بازدید با اشاره به اقدامات ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده بازدید مدیران از مراکز فناوری از جمله پارک فناوری پردیس تهران بود که امروز با حضور مدیران و برخی روسای دانشگاه‌ها انجام شد.

وی افزود: این پارک یکی از از بهترین مراکز علمی و فناوری کشور و جزو افتخارات ایران اسلامی است که معمولاً در بازدیدهای مقامات خارجی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون استاندار قم بر توجه بیشتر به دانش‌بنیان‌ها به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم تقویت اقتصاد و توسعه کشور تاکید و افزود: با عنایت به نامگذاری سال جاری با موضوع دانش‌بنیان‌ها بحمدالله اقدامات موثری در این حوزه آغاز شد و با تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان از این طریق پیگیری می‌شود.

قریشی با اشاره به امکانات فراهم شده در پارک فناوری پردیس تهران گفت: همانطور که در بازدید امروز قابل مشاهده بود، پارک علم و فناوری امکانات و تسهیلات بسیار ممتازی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فراهم کرده تا بتوانند به راحتی محصول یا خدمت خود را عرضه و تجاری‌سازی کنند که این الگو باید به درستی در کلیه پارک‌های علم و فناوری از جمله پارک علم و فناوری استان قم پیاده‌سازی شود. 

وی افزود: برای تحقق این هدف باید کلیه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با پارک علم و فناوری استان داشته باشند تا مشکلاتی که احیاناً برای توسعه این پارک وجود دارد مرتفع گردد.

معاون استاندار قم تجاری‌سازی محصولات شرکت‌ها را از جمله مسائل موجود دانست و افزود: بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را به مرحله تولید رسانده‌اند ولی در حوزه تجاری‌سازی و فروش مشکلاتی وجود دارد که باید به آن‌ها کمک شود و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه نقش موثری می‌توانند ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha