سیزدهمین جشنواره فیلم 100 در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4103005
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

سیزدهمین جشنواره فیلم 100 در اصفهان برگزار می‌شود

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان از برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم 100 با هدف حمایت از فیلم‌سازان استان‌ها خبر داد.

جشنواره بین‌المللی فیلم 100

نرگس رجایی، مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره فیلم 100 بعد از سه سال تعطیلی به علت شیوع کرونا، اسفندماه امسال از سوی حوزه هنری اصفهان در سه قالب فیلم مستند، داستانی و پویانمایی و بخش ویژه کودک و نوجوان با رویکرد «ایران عزیز»، تمرکز بر استان‌ها و حمایت از فیلم‌‎سازان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از 13 دوره برگزاری این جشنواره در تهران و تمرکز بر هنرمندان تهرانی، خوشبختانه این دوره با رویکرد استانی و توجه به هنرمندان استان‌ها برگزار می‌شود و قرار است 15 طرح فاخر در کل کشور با حمایت حوزه هنری برگزیده شده و محور تولید اثر قرار گیرد.

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: حوزه هنری در نظر دارد در جریان جشنواره فیلم 100، تعداد 100 فیلم را نیز به‌صورت مشروط تولید کند، به این معنا که بخشی از هزینه ساخت فیلم پرداخت و بعد از شرکت فیلم در جشنواره، موفقیت و کسب جایزه، کل هزینه به فیلم‌ساز پرداخت شود.

وی گفت: حوزه هنری اصفهان نیز در همین زمینه با فیلم‌‎سازان ارتباط برقرار کرده و از آنها برای تولید فیلم دعوت کرده است. همچنین کارگاه دو روزه فیلم کوتاه صدثانیه‌ای با حضور محمدرضا خردمندان، کارگردان و از اساتید تولید فیلم صدثانیه‌ای، روزهای چهارشنبه و پنج‎شنبه، 9 و 10 آذرماه با هدف بررسی ایده‌های فیلم‌سازان و استخراج سه طرح برای حمایت و تولید فیلم برگزار می‌شود.

رجایی با بیان اینکه هدف کلی این برنامه، کشف استعداد فیلم‌سازی در استان است، بیان کرد: ما در پی شناسایی و حمایت از جوانان و نوجوانانی هستیم که در مدت کرونا به چرخه فیلم‌سازی استان اضافه شده‌‎اند. به همین دلیل، محدودیتی برای شرکت در کارگاه و جشنواره وجود ندارد و ملاک فقط تجربه کاری آنهاست. به همین دلیل، تاکنون از 18 تا 40 سال در این کارگاه ثبت‌‎‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جشنواره با هدف ترغیب فیلم‌سازان به ساخت فیلم و خروج از سکون و خمودگی شکل گرفته و به علت کرونا جوایز بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر، 15 نفر ثبت‌‎نام کرده‌‎اند و ثبت‌‎نام تا فردا، هشتم آذرماه ادامه خواهد داشت، اگرچه به دنبال برگزاری کارگاه با تعداد زیاد نیستیم تا از کیفیت آن کاسته نشود.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha