تعلیق استاد اسلام‌ستیز هندو از کار
کد خبر: 4103202
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

تعلیق استاد اسلام‌ستیز هندو از کار

به دنبال انتشار ویدئویی از سخنان اسلام‌هراسانه یک استاد هندو در کلاس درس که با خشم کاربران مسلمان این کشور همراه شده است، وی از کار تعلیق شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سیاست، یک دانشجوی مسلمان در دانشگاه مانیپال در مقابل استادی که او را «تروریست» خطاب کرده بود، ایستاد.

در بحبوحه افزایش اسلام‌هراسی در این کشور، این دانشجوی مسلمان که در مؤسسه فناوری مانیپال در ایالت کارناتاکه تحصیل می‌کند به استاد خود اعتراض کرد.

در ویدئویی که اکنون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و توسط یکی از دانشجویان حاضر در جریان درگیری ضبط شده است، مشاهده می‌شود که این دانشجوی مسلمان در حال اعتراض به  اظهارات اسلام‌هراسانه این استاد است. 

این حادثه واکنش‌های خشم‌آلود بسیاری از کاربران توییتر را برانگیخته است که به حمایت از این دانشجو برخاسته و از شجاعت وی تمجید کرده‌اند.

این دانشجوی مسلمان که نامش ذکر نشده است، از اینکه استاد در کلاس او را تروریست خوانده بود، ناراحت شد و خطاب به استاد گفت: «این شوخی‌ها قابل قبول نیست. شما نمی‌توانید با دین من شوخی کنید.»

استاد که دریافت كه اشتباه کرده است، سعی كرد اوضاع را آرام كند و به این دانشجو گفت: «تو مثل فرزند من هستی» كه دانشجو پاسخ داد: «اگر پدرم با من اين كار را می‌كرد، به او اعتراض می‌کردم.»

این استاد که همچنان در تلاش برای کنترل اوضاع بود، گفت: این یک موضوع خنده ‌دار است. این سخنان باعث ناراحتی بیشتر دانشجو شد و او پاسخ داد: «نه آقا، این خنده‌دار نیست. تروریست خواندن مسلمانان خنده‌دار نیست. مسلمان بودن در این کشور و مواجهه هر روز با این تبعیض‌ها خنده‌دار نیست.»

وقتی معلم دوباره سعی کرد او را پسرم خطاب کند، دانشجو از او پرسید که آیا پسر خودش را هم «تروریست» خطاب می‌کند. سرانجام این استاد مجبور به عذرخواهی شد و بر اساس گزارش‌ها، وی از کار تعلیق شده است.

در سال‌های اخیر اسلام‌هراسی در هند با روی کار آمدن حزب افراط‌گرای بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی نخست‌وزیر این کشور شدت گرفته است. 

انتهای پیام
captcha