یکم دی‌ماه، آزمون تحصیلات تکمیلی المصطفی برگزار می‌شود
کد خبر: 4103370
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
حجت‌الاسلام جزایری:

یکم دی‌ماه، آزمون تحصیلات تکمیلی المصطفی برگزار می‌شود

معاون آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه ازبرگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی طلاب ایرانی و غیرایرانی این نهاد علمی و بین‌المللی در اول دی‌ماه خبر داد.

سیدحمید جزایری، معاون آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری، معاون آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اعلام اینکه آزمون تحصیلات تکمیلی طلاب ایرانی و غیرایرانی، اول دی‌ماه برگزار می‌شود گفت: با توجه به اجرای طرح تحول آموزشی المصطفی و همچنین تقویم درسی آن، امید است در دی‌ماه شاهد برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی ارشد، دکتری، سطح ۴ و ۵ جامعةالمصطفی ویژه طلاب ایرانی و غیرایرانی باشیم.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: آزمون تحصیلات تکمیلی طلاب المصطفی در دو بخش ایران و نمایندگی‌های خارج از کشور انجام می‌شود، بطوری‌که، یکم دی ماه در پنج نمایندگی خارج کشور از جمله؛ لبنان، سوریه، نیجریه، پاکستان و عراق و همچنین ۸ دی‌ماه، در نمایندگی‌های داخل کشور شامل شهر‌های قم، مشهد، اصفهان، آشتیان، گرگان و تبریز برگزار خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به امکان ثبت‌نام دانش‌پژوهان در این آزمون از طریق سامانه سمپا، ادامه داد: آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ شامل منابع عمومی و تخصصی است. منابع عمومی آزمون شامل؛ «فقه و اصول»، «ادبیات و قرآن»، «زبان انگلیسی در مقطع دکتری» و همچنین منابع تخصصی متناسب با بیست حوزه دانشی، طراحی شده است.

معاون آموزش جامعةالمصطفی با اشاره به برگزاری مصاحبه شفاهی توسط گروه‌های علمی پس از اعلام نتایج آزمون، گفت: این آزمون همانند دوره قبل به صورت غیرحضوری(آنلاین) و حضوری خواهد بود و داوطلبان برای شرکت در آزمون، باید در محیط آموزشی حضور یابند. سوالات به صورت تستی بوده و دانش پژوهان لازم است ضمن افزایش مهارت‌های تست زنی، به منابع آزمونی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha