تاکنون ۸۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم/ ۵ اثر جدید در راه است
کد خبر: 4107407
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در ترکیه و قبرس:

تاکنون ۸۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم/ ۵ اثر جدید در راه است

حجت‌الاسلام سیدوحید کاشانی از انتشار بیش از ۸۰ عنوان کتاب توسط انتشارات بین‌المللی المصطفی در ترکیه خبر داد.

سیدوحید کاشانی، عضو هئیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه

حجت‌الاسلام سیدوحید کاشانی، عضو هئیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه و رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در ترکیه به مناسبت هفته پژوهش در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اهمیت پژوهش اظهار کرد: از رمز‌های بسیار مهم بالندگی فرهنگ و ارتقای دانش و بینش آدمی در همه ساحت‌ها و عرصه‌ها، پژوهش و اندیشه‌ورزی و ژرف‌کاوی است. اندیشه دینی هم مشمول این قاعده است و از ارکان وظایف حوزه‌های دینی در طول تاریخ، تدقیق و تحقیق در معارف و دانش‌های دینی بوده است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: عالمان آگاه نیز همواره در عرصه گسترش مرز‌های معرفت دینی و نوآوری روش‌مند در ساحت علوم اسلامی و پاسخ گویی به پرسش‌های نوپیدا و دفاع عالمانه از اندیشه الهی، خوش درخشیده‌اند و در شاخه‌های گوناگون علوم دینی و حتی عرصه‌های متنوع دانش و معرفت بشری آرا و اندیشه‌های ژرف و بدیع آفریده‌اند. بی‌شک جریان تولید علم و تحقیق، استوانه اساسی انجام رسالت‌های دینی و رمز ماندگاری معرفت دینی بوده و خواهد بود و جامعةالمصطفی العالمیه با اتکا به نیروی انسانی متعهد و توانمند خود در این مسیر گام برداشته است که گوشه‌ای از این مجاهدت‌های علمی در طول هفته‌ای با نام «هفته پژوهش» به معرض دید جامعه علمی و نخبگانی کشور قرار می‌گیرد.

کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های پژوهشی نمایندگی در حوزه تألیف و تدوین کتب اشاره کرد و گفت: نمایندگی جامعةالمصطفی در ترکیه، از سال ۲۰۱۰ فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و علمی خود را در ترکیه آغاز کرد و همان زمان اقدام به را‌ه‌اندازی انتشارات المصطفی در منطقه کرد.

وی بیان کرد: انتشارات المصطفی در ترکیه با شناسایی موضوعاتی که تاکنون درباره آن‌ها در منطقه کار نشده و جایشان خالی بود، شروع به انتشار آثار برای مخاطبین خود کرد به طوری‌که تاکنون موفق به انتشار بیش از ۸۰ اثر در موضوعات مختلف علوم‌ اسلامی و انسانی شده است. نکته حائز اهمیت آنکه این آثار عمدتاً از سوی نویسندگان برجسته و مؤسسات تخصّصی تالیف شده است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه به ۵ اثر تازه منتشر شده این نمایندگی اشاره کرد و گفت: اعتزال نو و مسائل فلسفه دین اسلامی، در ۲ جلد. این اثر توسط محمد عرب صالحی نوشته شده و به کوشش عالیه سغوت به زبان ترکی استانبولی ترجمه شده است. این کتاب بعد از انتشار با استقبال خوبی به ویژه از سوی دانشگاهیان رو به رو شد. هدف از انتشار این کتاب، شناخت جریان معتزله جدید، بررسیِ دیدگاه‌های مختلف و در بوته نقد قرار دادنِ آن، پاسخگویی به شبهات و فراهم کردن بستر مناسب برای دانشمندان و محقّقان و پژوهشگران است.

وی دومین اثر را «امامت در اندیشه علویان ترکیه با تأکید بر دیوان هفت شاعر بزرگ علوی» معرفی کرد و افزود: این کتاب اثری تألیفی یکی از فارغ التحصیلان جامعةالمصطفی، ابوالفضل کوجا داغ می‌باشد. این کتاب در بین علویان ترکیه، از اهمیّت و جایگاه ممتازی برخوردار است. در این کتاب با بهره‌گیری مستقیم از آثار این هفت شاعر بزرگ (نسیمی، یمینی، فضولی، شاه اسماعیل خطایی، ویرانی، پیرسلطان آبدال، قل همّت) درباره اندیشه امامت در علوی‌گری و همچنین دیگر اندیشه‌های اساسیِ آن‌ها توضیحاتی داده شده است.

وی «حرف‌های یواشکی» را سومین اثر مکتوب نمایندگی المصطفی در ترکیه دانست و ادامه داد: این کتاب توسط حجت‌الاسلام رضا مهکام، به رشته تحریر درآمده است. کتاب در مورد آموزش مهارت‌های تربیت جنسی فرزندان با رویکرد روانشناسی اسلامی نوشته شده است.

کاشانی به معرفی چهارمین اثر تازه منتشر شده پرداخت و گفت: «سرشناسی، همسرشناسی»، این کتاب نیز کار مشترک سعید شریف یزدی و حجت‌الاسلام رضا مهکام است و توسط عالیه سغوت به ترکی استانبولی ترجمه شده است. هدف اساسیِ کتاب، کسب آگاهی‌های صحیح از سوی جوانان جهت برداشتنِ قدم‌های واقعی در خصوص ازدواج و انتخاب همسر و در نتیجه تأمین ازدواجی آسان، سالم و موفّق برای آن‌هاست.

وی «تربیت جنسی از منظر فیض کاشانی» را آخرین اثر جدید منتشرشده نمایندگی عنوان کرد و افزود: این اثر توسط حجت‌الاسلام محمد بهشتی تألیف و به همت اسماعیل آوجی، از فارغ التحصیلان جامعةالمصطفی، به ترکی ترجمه شده است. در این کتاب مسأله جنسیّت به عنوان یکی از موضوعات مهم عصر ما، از دیدگاه آیات، احادیث و اخلاق مورد بررسی قرار گرفته است.

منشورات در دست اقدام

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در ترکیه بیان کرد: انتشارات المصطفی در ادامه فعالیت‌های خود، درصدد انتشار آثار مهم و منابعی ارزشمند، طی روز‌های آینده است که جزء منابع و مآخذ اصلی به شمار می‌آیند که از آن جمله می‌توان به «علی از زبان علی، زندگی و زمانه امیرالمؤمنین از زبان خود ایشان. (محمد محمدیان)»، «الإلهیات علی هدی الکتاب و السنة و العقل، در ۴ جلد. (آیت‌الله جعفر سبحانی)»، «تشیّع در مسیر تاریخ. (سیدحسین محمد جعفری)»، «آموزش کلام اسلامی، در ۲ جلد. (محمد سعیدی مهر)» و «مهارت‌های زندگی (سید مهدی خطیب)» اشاره کرد.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

تازه های نشر نمایندگی المصطفی در ترکیه

تازه های نشر نمایندگی المصطفی در ترکیه

تازه های نشر نمایندگی المصطفی در ترکیه

تازه های نشر نمایندگی المصطفی در ترکیه

تازه های نشر نمایندگی المصطفی در ترکیه

تازه های نشر نمایندگی المصطفی در ترکیه

 

انتهای پیام
captcha