بسته حمایتی از مساجد و حسینیه‌های شیراز وجود ندارد
کد خبر: 4115073
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

بسته حمایتی از مساجد و حسینیه‌های شیراز وجود ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بسته حمایتی از مساجد و حسینیه‌های شهر وجود ندارد، گفت: این بسته حمایتی و تشویقی می‌تواند در آینده، استقلال مالی و محوریت مساجد را حفظ کرده، نیازهای مادی مساجد و حسینیه‌ها را به صفر برساند.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 25 دی در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: بسته حمایتی از مساجد و حسینیه‌های شهر شامل معافیت کامل ساخت و ساز مساجد و حسینیه‌ها، خانه عالم و خادم، 80 متر تجاری،150 متر کودکستان قرآنی و سالن چند منظوره فرهنگی، ورزشی، هنری در هیچ کدام از کلان‌شهرها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این بسته حمایتی و تشویقی می‌تواند در آینده، استقلال مالی و محوریت مساجد را حفظ کرده، نیازهای مادی مساجد و حسینیه‌ها را به صفر برساند.

هاجری همچنین گفت: با توجه به توصیه و تأکید ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای، نا امید کردن مردم و خالی کردن دل انسان‌های امیدوار از اعظم کبائر است.

وی با تأکید بر اینکه امید و وحدت نیاز ضروری جامعه ماست، افزود: با توجه به تهدید، تحریم و فشارهای حداکثری دشمنان عبری، عربی و غربی در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی، شورا و شهرداری‌های سراسر کشور با توجه به اتکا به درآمد  و منابع ثابت و متغیر داخلی شهروندان، در سازندگی و عمران و آبادی شهرها و روستاها به‌ویژه کلان‌شهرها جلو دارند و با کار و تلاش مضاعف و میدانی و ارائه مدیریت واحد شهری کارآمد می‌توانند بسیاری از مطالبات و توقعات مردم را درصحنه، عملیاتی کنند.

هاجری ادامه داد: برای نمونه علی‌رغم شناسایی طلب 30 هزار میلیارد تومانی شهرداری شیرازی از دستگاه‌های دولتی با همدلی و همراهی مشترک و بدون دریافت مطالبات، هیچ خلل و مشکلی در عملیاتی شدن 986 پروژه عمرانی به همراه 146 پروژه جزء، 35 برنامه، 102 طرح و 114 بسته سرمایه‌گذاری در افق 1404 دیده نشده که همزمان و نوبت به نوبت عملیاتی خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بودجه  21500 میلیارد تومانی  سال 1402 واقعی و حقیقی است، افزود: همان‌طور که در شورا و شهرداری  دوره چهارم، انقلاب و بهار سازندگی و عمران شهری تحقق یافت و مردم نتیجه کارها را دیدند و امیدوار شدند.

وی با تأکید بر اینکه در شورا و شهرداری دوره ششم شاهد انقلاب و بهار  عمران و محرومیت‌زدایی خواهیم بود، گفت: بی‌انصافی نبوده شورا و شهرداری تمامی ادوار ششگانه زحمت و تلاش‌های گسترده داشته‌اند که قابل تقدیر و تشکر است. نمی‌خواهیم نام نیک عزیزان را محو، سانسور و پنهان کنیم.

هاجری بیان کرد: در سال اول شورای چهارم که بودجه روی 2100 میلیارد تومان بسته شد، به منظور خارج شدن از بن بست 20 ساله قطار شهری و خروج از بلا تکلیفی و به نتیجه رساندن آن در تصمیمی بزرگ، یک سوم کل بودجه سال را به راه‌اندازی خط یک قطار شهری از میدان الله تا میدان معالی‌آباد اختصاص داده و آنچه می‌خواستیم تحقق یافت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در انقلاب عمرانی شهر در شورای چهارم همه زحمت کشیدند اما انصافاً پیشران اصلی کار، کمیسیون عمران شورا بود که در شورای ششم توقع تکرار و کمک به پیشرانی عزیزان را داریم.

وی با بیان اینکه در شورای ششم  و در انقلاب محرومیت‌زدایی، بحمدلله تمامی اعضای شورا و شهرداری، پیشران بوده، افق روشنی را در محلات محروم شاهد خواهیم بود، به ذکر چند نمونه از آن‌ها پرداخت و گفت: تخصیص 510 میلیارد تومان برای احیا، بازسازی و محرومیت‌زدایی از 40 محله شناسایی شده محروم از طریق شهرداری مناطق یازده‌گانه و قرارگاه احمدبن موسی‌(ع) از جمله این موارد است.

هاجری، مرمت، بازسازی و بهسازی 500 منزل محرومان و فقرای محلات شناسایی شده با مشارکت قرارگاه احمدبن موسی(ع) برای هر منزل 60 میلیون تومان، حمایت از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و در راه ماندگان درمانی از طریق مجمع خیرین تأمین سلامت، برگزاری 120 یادواره شهدای محلات به‌عنوان آبروی محله به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی را از دیگر این موارد عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: 64 محله شیراز که دارای بافت فرسوده هستند، شناسایی و با ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی، احیا و بازسازی می‌شوند. در راستای مرمت ، بهسازی و بازسازی 180 مسجد و حسینیه از طریق مناطق شهرداری کمک شده است.

وی با بیان اینکه  ابرپروژه حضرتی در آینده، چهره میانه شهر واطراف سومین حرم را به‌گونه‌ای متحول می‌سازد که نمونه‌اش را در کشور فقط در مشهد مقدس  می‌توان دید، گفت: پروزه زندیه هم دست کمی از حضرتی ندارد.

هاجری با تصریح اینکه کمربندی‌ها که قتلگاه شده بودند، با همت مضاعف اصلاح و به سرانجام می‌رسند و خطرات را برای ساکنین محروم اطراف کمربندی‌ها به حد اقل می‌رساند، گفت: خطوط 2،3 و4 قطار شهری با همت و قدرت در حال پیگیری، عملیاتی و سرویس‌دهی خواهد بود. به سمت تمامی اماکن زیارتی و گردشگری ادامه خواهند یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: بیش از 70 درصد هزینه تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، راهپیمایی‌ها، مراسم عمومی شهر مانند روز قدس، 22 بهمن، تشییع شهدا، جشنواره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و... را شورا و شهرداری تأمین می‌کنند و به این کار افتخار می‌کنیم. تاکنون میلیاردها تومان در این راه کمک شده است.

وی بیان کرد: در همین سال قصد داریم با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه در بیش از 100  مسجد و محله شیراز مراسم معنوی اعتکاف را  برگزار ، با حمایت از کاروان‌های راهیان نور، راوی شو و نشر آثار دفاع مقدس  قصد داریم تفسیری معنوی از سبک زندگی اسلام ایرانی در  شهر به نمایش بگذاریم.

هاجری با بیان اینکه انقلاب در فضای سبز شیراز در حال گسترش است، گفت: بوستان‌های محلی مناسب، مساجد و محلات سبز، ارتفاعات و بام‌های سبز شیراز، ساخت تصفیه‌خانه‌های محلی (لوکال) به منظور تأمین آب مورد نیاز در گسترش فضای سبز، هوای پاک و معطر، فضای مناسب تنفس شهر نسبت به دیگر کلان‌شهرها نشانه جلوداری است. این‌ها و صدها نمونه دیگر نشان از تحولی گسترده در شهر با محوریت مناطق و محلات محروم دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در بسیاری از طرح و برنامه‌های مدیریت شهری، کلان‌شهر شیراز جلودار کشور است. مردم را امیدوار می‌سازد، نباید با گسترش حواشی، اصل و محور کارهای اصلی شهر راحذف و زحمات و تلاش‌های خالصانه تمامی تلاشگران در صحنه را ضایع کرد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن عذرخواهی از دو تن از اعضای شورا که هفته گذشته پاسخ تند و تیزی به آنان داده بود، گفت: شورا و شهرداری باید همدل و همراه فقط و فقط به فکر خدمت بی منت به مردم عزیز باشند و بس. همه یک دل و همراه بوده و هستیم. تندی بیان و قلم هم نمی‌تواند رشته محبت و همدلی را پاره کند. آرزو دارم پیشران وحدت مدیریت شهری باشم.

هاجری اظهار کرد: اجرای کامل نسخه فاخر طرح محله و مسجد محوری با 76 کارکرد مسجدی و محلی، مردم سالاری دینی، از پائین به بالا را در مدیریت محلی شکل می‌دهد، آن هم مدیرت مردمی که راهگشای مشکلات محلات به دست خود مردم بوده، مساجد را به‌عنوان محور گره گشایی کارهای فروبسته و امیدوارانه به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha