اولین آزمون ورودی سطح چهار رشته تفسیر تنزیلی برگزار می‌شود
کد خبر: 4116475
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

اولین آزمون ورودی سطح چهار رشته تفسیر تنزیلی برگزار می‌شود

اولین آزمون ورودی سطح چهار رشته تفسیر تنزیلی در حوزه علمیه، ششم بهمن ماه از سوی مؤسسه قرآنی تمهید برگزار می‌شود.

اولین آزمون ورودی سطح چهار رشته تفسیر تنزیلی برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قربانی، معاون آموزش مرکز تخصصی تمهید در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: مؤسسه تمهید روز پنجشنبه ششم بهمن ماه اولین آزمون ورودی مقطع سطح چهار را با حضور 25 نفر از طلاب متقاضی برگزار خواهد کرد.

وی افزود: این آزمون در رشته تحصیلی تفسیر تنزیلی است و از بین 25 نفر، شش نفر پذیرش خواهند شد و به مدت 5 سال شامل دو سال و نیم آموزش و دو سال و نیم ارائه پایان‌نامه مشغول تحصیل در این سطح خواهند بود.

قربانی با بیان اینکه این رشته برای اولین بار در حوزه‌های علمیه در حال ارائه است، گفت: این ورودی‌ها اولین ورودی‌های این رشته در حوزه خواهند بود و آزمون مربوطه هم در مؤسسه قرآنی تمهید در روز یاد شده برگزار خواهد شد و کسانی می‌توانند وارد این آزمون شوند که مدرک سطح سه حوزه را داشته باشند.

وی افزود: البته کسانی که سطح سه رشته تفسیر را ندارند هم با گذراندن پیش‌نیاز می‌توانند در آزمون شرکت کرده و سطح چهار رشته تفسیر تنزیلی را بگذرانند. از پذیرفته‌شدگان در هفته آینده مصاحبه گرفته می‌شود و کسانی که به مرحله نهایی راه یابند از 12 بهمن‌ماه و ابتدای دهه فجر کلاس‌های خود را آغاز خواهند کرد.

وی اضافه کرد: پذیرفته‌شدگان در پایان این دوره تحصیلی که 36 واحد آموزشی را می‌گذرانند و پایان‌نامه ارائه خواهند کرد، علاوه بر دریافت مدرک، افرادی که توانایی لازم برای تدریس داشته باشند در بخش آموزش جذب خواهند شد. همچنین فارغ‌التحصیلان در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مؤسسه تمهید حضور خواهند داشت. این افراد مدرک سطح چهار حوزه یا همان دکتری را دریافت خواهند کرد.

قربانی اظهار کرد: مؤسسه تمهید یکی از مراکز تخصصی در حوزه علمیه است و فعلاً فقط رشته تفسیر را دارد ولی در آینده ممکن است رشته‌های خود را توسعه داده و وارد گرایشات تفسیری دیگر علاوه بر تفسیر تنزیلی شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی تمهید از سوی مرحوم آیت‌الله معرفت پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون تحت اشراف و مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر سابق حوزه خواهران، مفسر قرآن و صاحب تفسیر همگام با وحی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha