دولت سیزدهم به دنبال بازگشت حکمرانی فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
کد خبر: 4117451
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
وزیر ارشاد:

دولت سیزدهم به دنبال بازگشت حکمرانی فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم بدنبال بازگردانی مرجعیت و حکمرانی فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی، اسماعیلی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی عصر امروز ششم بهمن در جمع طلاب مدرسه علمیه حقانی قم در سخنانی با اشاره به ناکامی دشمنان در تحریم جشنواره فجر اظهار کرد: در مهمترین رویداد فرهنگی هنری کشور، دشمن با حضور گسترده هنرمندان و نیرو‌های انقلاب کاملا خلع سلاح شده و تلاش‌ها برای به حاشیه راندن این جشنواره راه به جایی نبرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ریل گذاری‌های جدید در ساحت فرهنگی کشور خبر داد و افزود: دولت سیزدهم بدنبال بازگردانی مرجعیت و حکمرانی فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اسماعیلی ادامه داد: وضعیت فرهنگ در یک دهه گذشته از اقتصاد بدتر بوده است و دولت تلاش کرده فضای بازگشت به مساجد تقویت شود و عمده فعالیت‌های دینی فعال شوند؛ از این رو هیئات مذهبی و گروه‌های مردمی که فراموش شده بودند را تقویت و حمایت کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند ماه اخیر شبکه‌های فارسی زبان معاند و برخی در داخل تلاش کردند که فعالیت‌های هنری تعطیل شود، اما خوشبختانه مجموعه‌های انقلابی وارد شدند و این توطئه خنثی شد.

وی افزود: امسال در جشنواره فیلم فجر، شش فیلم با مضمون انقلاب، جبهه، جنگ و شهدا داریم که تلاش کردیم با امید آفرینی ایجاد وفاق کنیم و فیلم‌هایی که سیاه نمایی می‌کنند را نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال مجموعه کار‌هایی را که مجوز دادیم و به جشنواره رسیده است را خودمان تولید می‌کنیم تا جریان جدیدی ایجاد کنیم.

اسماعیلی با اشاره به هماهنگی کامل دولت سیزدهم در عرصه فرهنگی خاطر نشان کرد: کار‌های بزرگی در تمامی عرصه‌های فرهنگ و هنر انجام شده، اما بدلیل تروریسم رسانه‌ای و بمباران دروغ دشمنان، نادیده گرفته شده است.

در ادامه این دیدار صمیمی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری طلاب، حمایت از هنر اسلامی، زمینه‌سازی برای حضور گسترده‌تر طلاب در عرصه جهاد تبیین، گسترش ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بدنه نیرو‌های انقلاب، از جمله موضوعات مطرح شده و مطالبات طلاب مدرسه علمیه شهید حقانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

انتهای پیام
captcha