آغاز اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز
کد خبر: 4118418
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

آغاز اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز

مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در سالن کتابخانه و مرکز اسناد ملی استان فارس در شیراز در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری‌نژاد، دبیر بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس امروز، 10 بهمن در سالن کتابخانه و مرکز اسناد ملی استان فارس در شیراز در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری‌نژاد، دبیر بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در این مراسم گفت: فراخوان امسال این کنگره از اردیبهشت‎‌ماه امسال اعلام شد که 7 هزار و 832 اثر در قالب‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره در شیراز ارسال شد.

وی اظهار کرد: این کنگره در ۷ محور عمومی دفاع مقدس، مقاومت بین‌الملل شامل مکتب سلیمانی، شهدای مدافع حرم و...، بیداری اسلامی و دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، دفاع مقدس و جهاد تبیین، مفاهیم دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان و نقش زنان در دفاع مقدس برگزار می‌شود که طی دو سه ماه اخیر نیز دو محور ایران قوی و شهدای حرم شاهچراغ(ع) هم به آن اضافه شد.

انصاری‌نژاد با تصریح اینکه داوری این کنگره در دو مرحله استانی و کشوری انجام شده است و بحمد الهی شاهد حضور چهره‌های جدید در این مرحله بودیم، گفت: آثار برگزیده استان‌ها به مرحله کشوری راه پیدا کردند و آثار برگزیده بعد از داوری در مرحله کشوری توسط اساتید برجسته این هنر که در این مراسم معرفی خواهند شد.

یادآور می‌شود، این مراسم با حضور حدادعادل، مشاور رهبر معظم انقلاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha