گسترش اخلاق و عدالت در جامعه با تلاش همگان میسر می‌شود
کد خبر: 4120258
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶

گسترش اخلاق و عدالت در جامعه با تلاش همگان میسر می‌شود

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس با اشاره به تلاش‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: ملت ایران در مقابل این هجمه‌ها همواره ایستاده و افتخار می‌کند که دنیایی زیر پرچم اهل بیت(ع) می‌سازد که اخلاق و معنویت و عدالت شاخصه آن است البته این مهم تنها با تلاش همگان در عرصه‌های مختلف محقق می‌شود.

محسن جاجرمی‌زاده، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محسن جاجرمی‌زاده، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس امروز، 17 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سالروز شهادت زینب کبری(س) و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب برخاسته از آرمان‌هایی است که زینب کبری(س) در جهاد تبیین خود زیر پرچم خونین امام حسین(ع) در طول تاریخ برافراشت.

وی با بیان اینکه این جهاد تبیین موجب انقلاب اسلامی و مقابله با سلطه استکبارطلبان شد، افزود: هیچ ملتی همانند ایرانیان طی این چهار دهه مغضوب مستکبرین عالم نبوده و به همین دلیل علیه ما تحریم و جنگ اقتصادی راه انداختند اما ملت ما ایستاده و افتخار می‌کند که دنیایی زیر پرچم اهل بیت(ع) می‌سازد که اخلاق و معنویت و عدالت شاخصه آن است البته این مهم تنها با تلاش همگان در عرصه‌های مختلف محقق می‌شود.

جاجرمی‌زاده در ادامه سخنان خود به تشریح عملکرد دانشگاه پیام‌نور پرداخت و گفت: دانشگاه پیام‎نور نمونه بارزی از الگوی موفق در عرصه آموزش عالی کشور در راستای آرمان‌های انقلاب در سال ٦٧ است. این دانشگاه با یک میلیون و ١٠٠ هزار دانشجو در دهه ۷۰ همپای وزارت علوم پاسخگوی جوانان این مرز و بوم شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس با بیان اینکه این دانشگاه در سراسر کشور حتی در محروم‌ترین مناطق زمینه تحصیل در سطوح مختلف آموزش عالی را برای جوانان فراهم کرده است، افزود: پیام‌نور، جهاد سازندگی دهه اول انقلاب در عرصه آموزش عالی است.

وی همچنین با بیان اینکه اگر دانشگاه پیام‌نور نبود بسیاری از جوانان ایران امکان دسترسی به تحصیلات دانشگاهی را نداشتند، افزود: دانشگاه پیام نور یک پدافند غیرعامل متناسب با شرایط فرهنگی، بومی و قبیله‌ای در کشور به شمار می‌رود و بسیاری از نابسامانی‌ها را کاهش داده است.

جاجرمی‌زاده با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز پیام‌نور در کشور، این دانشگاه را عامل توانمندی و جامعه پذیر شدن جوانان دانست که عدالت آموزشی را مدنظر داشته و تنها امسال در فارس بیش از هزار فارغ‌التحصیل در مقاطع ارشد و دکترا، تربیت کرده است.

وی، تعداد کل فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در فارس را بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به وجود ٣٩ مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور با ٣٠ هزار دانشجو در استان، گفت: ١١ واحد دانشگاه پیام نور فارس به دلیل کمبود دانشجو به حالت راکد درآمده‌اند که کمتر از ٢٥٠ دانشجو دارند اما کلاس‌های آنها به شکل استانی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با بیان اینکه طی ٥ سال گذشته در برخی واحدها که دانشجو متقاضی لازم نداشته برخی رشته‌ها حذف شده‌اند، گفت: اگر جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور بالاست، کیفیت آموزشی هم در این دانشگاه نسبت به دانشگاههای شهریه بگیر بالاتر است.

جاجرمی‌زاده با تصریح اینکه بیش از ٥٠ رشته در سطح کارشناسی ارشد در دستور کار داریم که مقدمات اولیه آن در شورای گسترش در حال انجام است، افزود: توسعه بین رشته‌ای با نگاه مهارت آفرینی را نیز در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به سه الگوی آموزشی در کشور، گفت: نخستین الگوی آموزش عالی، رایگان و دولتی است که از هزینه‌های بالا جلوگیری می‌کند.دانشگاههای غیرانتفاعی الگوی دوم و الگوی سوم هم دانشگاه پیام نور است که با کمترین هزینه در محروم ترین نقاط هم در حال ارائه خدمات آموزشی است.

وی همچنین از جذب دانشجوی خارجی در رشته ادبیات فارسی در مرکز شیراز از سال آینده خبر داد و گفت: شیراز، تهران و قم مجوز این مهم را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha