اخلاق حرفه‌ای در محیط‌های علمی مورد توجه باشد
کد خبر: 4120584
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲

اخلاق حرفه‌ای در محیط‌های علمی مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه اخلاق حرفه‎ای در مراکز علمی و آموزشی دنیا با ادیان و مذاهب مختلف رعایت می‌شود، گفت: ضرورت دارد به این امر در محیط های علمی و آموزشی دانشگاه نیز توجه بیشتری شود.

پنجمین نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پنجمین نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سال ۱۴۰۱، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاورعالی رئیس دانشگاه و سایر اعضای حقیقی و حقوقی عصر سه‌شنبه، 18 بهمن در این دانشگاه برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در این نشست ضمن تبریک دهه مبارک فجر، بر برگزاری منظم و مستمر کمیته‌های «اخلاق در بالین»، «اخلاق در آموزش» و «اخلاق در پژوهش» در راستای پیشبرد اهداف شورای اخلاق پزشکی دانشگاه تأکید کرد.

وی تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای در تمامی مراکز علمی و آموزشی دنیا با ادیان و مذاهب مختلف رعایت می‌شود و ضرورت دارد به این امر در محیط های علمی و آموزشی دانشگاه نیز توجه بیشتری شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق حرفه‌ای در محیط‌های آموزشی و علمی، بر تقویت پایبندی به ارزش‌های اخلاقی مرتبط با کارکنان و پایش عملکرد و اقدامات دانشگاه تأکید کرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بر رعایت آیین‌نامه‌ها، قوانین و موازین دینی در مراکز آموزشی درمانی تأکید کرد و افزود: شأن محیط های علمی مقدس است و اخلاق حرفه‌ای باید طبق چارچوب‌های قانونی رعایت شود.

محمود نجابت، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: تقویت رعایت اخلاق حرفه‌ای براساس دین مبین اسلام در مراکز علمی آموزشی، می‌تواند به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

اساتید گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست پیرامون چالش‌ها و راهکارهای توسعه و تقویت اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تبادل نظر کردند.

انتهای پیام
captcha