بازنشر قرآن‌ بریل و تجلیل از برترین‌های مسابقات حفظ در الجزایر
کد خبر: 4121768
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

بازنشر قرآن‌ بریل و تجلیل از برترین‌های مسابقات حفظ در الجزایر

وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر از آماده‌سازی قرآن‌های ویژه نابینایان به خط بریل، تجلیل از نفرات برتر هجدهمین مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در این کشور و همچنین فراهم کردن تسهیلات مناسب برای حجاج این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المساء، یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر در گفت‌وگویی رادیویی تصریح کرد: عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر، جمعه آینده که هم‌زمان با شب معراج پیامبر(ص) است، از سه نفر برتر هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم که با شرکت 52 کشور اسلامی در الجزایر برگزار شد، تجلیل خواهد کرد.

بلمهدی همچنین تصریح کرد: الجزایر نخستین کشوری است که اقدام به چاپ قرآن به خط بریل بر مبنای روایت ورش می‌کند. نسخه پیشین قرآن به خط بریل به روایت حفص در سال 2003 انتشار یافته است.

وی افزود: در چاپ این قرآن برای نابینایان، آیات مبارکه قرآن به خط معمولی نیز نوشته شده است تا امکان همراهی والدین با کودکان در تلاوت قرآن و اصلاح خطاهای آنها در حین تلاوت میسر شود.

به گفته بلمهدی این نسخه ویژه از قرآن تا پایان ماه شعبان سال جاری انتشار خواهد یافت.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین با اشاره به افزایش سهم زائران الجزایری برای اولین بار به 41 هزار زائر در موسم حج امسال، تأکید کرد: تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران الجزایری به کار می‌بندیم. به گفته وی وزارت اوقاف همکاری با 45 آژانس مسافرتی برای ارائه خدمات بهینه به زائران الجزایری را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha