جریمه سنگین تکدی‌گری در مسجدالنبی و مسجدالحرام
کد خبر: 4122093
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

جریمه سنگین تکدی‌گری در مسجدالنبی و مسجدالحرام

اداره کل امنیت عربستان سعودی از وضع جریمه سنگین مالی و حبس برای جرم تکدی‌گری در مسجدالنبی و مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وطن الغد، اداره کل امنیت عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در حساب‌ رسمی خود در شبکه توییتر از وضع جریمه سنگین مالی 50 هزار ریال سعودی و حداقل 6 ماه حبس برای جرم تکدی‌گری در صحن‌های مسجدالحرام و مسجدالنبی خبر داد.

به گفته این اداره بخش عمده اقدامات تکدی‌گری در این اماکن مقدس به شکلی سازمان‌یافته از سوی متخلفان انجام می‌شود.

همچنین تصریح شده است که تکدی‌گری اخیراً در صحن‌های مسجدالحرام و مسجدالنبی افزایش یافته است با این حال اداره کل امنیت عربستان سعودی اعلام کرده تکدی‌گری و همچنین هرگونه دست‌فروشی نیز در صحن‌های مسجدالحرام و مسجدالنبی به کلی ممنوع است. این اداره از مردم و زائران خواسته است تا در صورت مشاهده متکدیان در صحن‌های حرم، با شماره 911 در مناطق، مکه، ریاض و استان الشرقیه تماس بگیرند.

اداره کل امنیت عربستان سعودی همچنین با اعلام شماره 999 برای دیگر مناطق عربستان سعودی به منظور اعلام گزارش مشاهده متکدیان، تصریح کرده است: هر کسی چه از اتباع عربستان سعودی و یا از اتباع دیگر کشورها، تکدی‌گری در مسجدالحرام و مسجدالنبی را پیشه خود سازد یا به هر نحوی افراد را به تکدی‌گری تشویق، همراهی یا کمک کند به حداقل 6 ماه حبس و یا پرداخت 50 هزار ریال سعودی جریمه نقدی و یا به حبس و جریمه نقدی توأم محکوم می‌شود.

انتهای پیام
captcha