بسیاری از منابر حال مردم را خوب نمی‌کند
کد خبر: 4130427
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
هشدار رئیس جامعه مبلغین؛

بسیاری از منابر حال مردم را خوب نمی‌کند

رئیس جامعه مبلغین با تأکید بر لزوم جهاد تحقیقی و تبلیغی مبلغین، گفت: متاسفانه اغلب منبرها دچار انحراف، مسائل دم‌دستی، کم عمق، غیرمستند، غیرضروری و مطالبی که حال مردم را خوب نمی‌کند شده است.

منبرها حال مردم را خوب نمی‌کند

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه مبلغین؛ حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی، رئیس جامعه مبلغین با بیان این مطلب که نباید وقت مردم را با منبرهای تکراری و قضایای دم دستی که هر شخصی توان صحبت درباره آنان را دارد بگیریم، گفت: متأسفانه اغلب منبرها دچار انحراف، مسائل دم‌دستی، کم عمق، غیرمستند، غیرضروری و مطالبی که حال مردم را خوب نمی‌کند شده است و مبلغان ما باید این کاستی‌ها را جبران کنند.

وی با تأکید بر لزوم پاسخگویی و رفع نیازهای مردم در منبرها از سوی مبلغان افزود: ما باید نیاز جامعه را بفهمیم و روی آن عنصری که می‌‌‌تواند مردم را آرام و حال آنان را خوب کند، کار و آن را به مردم ارائه کنیم. آن زمان است که ملاحظه خواهیم کرد که چه انقلابی در جان مردم حاصل می‌شود و الا این رمضان‌ها، محرم‌ها و فاطمیه‌ها مسلسل‌وار بیایند و بروند و ما هیچ بهره‌ای نبریم، این حسرت همچنان باقی خواهد ماند که چرا از این فرصت‌ها برای تعالی استفاده نکرده‌ایم.

این سخنران مذهبی ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای خودسازی و گام برداشتن در راه مهدویت دانست و اظهار کرد: ما باید زندگی کردن با امام زمان‌مان را تمرین کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که زندگی کردن با حضرت امیر و تحمل شدت عدالت و سختگیری‌های آن بزرگوار برای اقامه احکام الهی کار هرکسی نیست و افراد کم ظرفیت و کم حوصله از شدت زهد و اعراض آن حضرت از دنیا به دامان دشمنان او پناه بردند، زندگی کردن در حکومت امام زمان(عج) نیز دقیقا همینطور است.

حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین ادیب‌یزدی با بیان اینکه ما هر وقت توانستیم با امام زمان زندگی کنیم، آقا تشریف فرما می‌شوند، تقوا، زهد، علم و تسلط بر نفس را لازمه زندگی با امام زمان و تنفس در حکومت ایشان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه همان دلیلی که باعث غیبت امام زمان(عج) شد باعث تداوم غیبت است، تصریح کرد: ما باید آن عللی که موجب غیبت شد را از بین ببریم تا شاهد ظهور باشیم.

ادیب یزدی با تأکید بر اینکه هر چقدر ما توحیدی‌تر باشیم، امام زمانی‌تر می‌شویم، اظهار کرد: توحید و مهدویت مثل دو برادر دوقلو هستند که دست به گردن یکدیگر دارند و وجود هر کدام نشان و دلالت بر وجود دیگری است.

وی بیان کرد: به نظرم ما در توحید ضعیف کار کرده‌ایم. یعنی در خداشناسی و بیان مراتب قدرت و جمال و جلال حضرت حق جل و علا. اگر در توحید و یاد خدا کار کنیم و حضور حضرت حق را برای آحاد جامعه معنا کنیم دیگر شاهد بسیاری از زشت‌کاری‌ها و ناشایستگی‌ها نخواهیم بود. همچنین در کنار بحث توحید و تفسیر کردن اسامی حق، باید برویم به سراغ مسئله مهدویت و بدانیم که امام حی داریم که ولی‌الله مطلق است.

حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین ادیب‌یزدی با اشاره به فرصت ارزشمند و مغتنم ماه مبارک رمضان در خداشناسی و مهدویت جامعه گفت: تقاضا می‌کنم از مبلغین که کمی خودشان را به زحمت بیندازند، بیشتر مطالعه کنند، برای تفسیر اسامی حضرت حق از متون عرفانی که منابع غنی آنها به زبان فارسی موجود است استفاده کنند، این معانی را به قالب روایات ببرند برخی از روایات مانند روایات امیرمومنان علیه‌السلام می‌تواند محتوای یک ماه مبارک رمضان ما را تأمین کند و بعد عالی‌ترین مصداق ظهور اسماء جمال و جلال که وجود مبارک حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه است را برای مردم بیان کنند.

بنابر این گزارش سلسله نشست‌های جامعه مبلغان از نیمه ماه مبارک رمضان با حضور اعضا از بامداد تا سحرگاه میزبان یکی از مسئولان کشوری خواهدبود تا اعضای این تشکل حوزوی به منظور پیگیری مطالبات عامه مردم، بیش از پیش در جریان امور قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha