انتشار دو کتاب جدید توسط نمایندگی المصطفی در افغانستان
کد خبر: 4130595
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

انتشار دو کتاب جدید توسط نمایندگی المصطفی در افغانستان

به همت مرکز پژوهشی نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در کابل، دو کتاب، منتشر و روانه بازار علمی کشور شد.

انتشار دو کتاب جدید توسط نمایندگی المصطفی در افغانستان

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرکز پژوهشی نمایندگی المصطفی در افغانستان در ادامۀ فعالیت‌های تحقیقی خود، کتاب«اندیشه سیاسی امام ابوحنیفه» را که به قلم حجت‌الاسلام محمدعارف فصیحی دولت‌شاهی تدوین شده بود را منتشر کرد.

این پژوهش تلاشی است که در چارچوب نظریه اسپریگنز و با اتکا بر مبانی فکری ابوحنیفه، اندیشۀ سیاسی وی، شامل دولت و مسائل آن، روابط جامعه و دولت، مکانیزم مشروعیت دولت، حقوق متقابل فرد و دولت، مناسبات مردم و فق‌ها با حکومت جور و نظریۀ حکومت مطلوب را در اندیشه ابوحنیفه مورد تبیین قرارداده است.

مولف برای رسیدن به تبیین فوق، رابطۀ امام ابوحنیفه را با جریان‌های فکری و افراد اثرگذار عصرش، از جمله اهلبیت پیامبر(ص) و به‌خصوص امام صادق(ع) بررسی کرده است.

کتاب اصول اخلاق حرفه‌ای قضاوت اسلامی

همچنین در همین راستا کتاب «اصول اخلاق حرفه‌ای قضاوت اسلامی بر اساس فقه امامیه، فقه حنفی و حقوق افغانستان» از سوی همین مرکز و به قلم حجت‌الاسلام محمدعیسی عالمی بصیر را به چاپ رساند.

نویسنده در این کتاب مباحث اخلاق حرفه‌ای قضاوت اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار داده است. این کتاب در چهار فصل؛ «مفاهیم و کلیات»، «حرفه انگاری قضاوت اسلامی(حرفه‌ای‌گری و کاربست‌های فقهی و حقوقی آن)»، «اصول اخلاق حرفه‌ای» و «فصل چهارم تطبیق فقهی و حقوقی شاخصه‌های اخلاق حرفه‌ای قضاوت» تدوین شده است.

این دو اثر در زمستان ۱۴۰۱ نهایی و پایان سال به چاپ رسیده است و متقاضیان می‌توانند این کتب را از فروشگاه کتاب دانشگاه بین‌المللی المصطفی افغانستان، واقع در کابل، دهبوری، چهارراهی شهید، تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha