آرامگاه سعدی؛ میزبان اهالی فرهنگ و ادب
کد خبر: 4136757
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

آرامگاه سعدی؛ میزبان اهالی فرهنگ و ادب

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از برگزاری مراسم ویژه یاد روز سعدی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب، مسئولین و مقالات کشوری و استانی در مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی در روز جمعه ۸ اردیبهشت جاری خبر داد.

آرامگاه سعدی؛ میزبان اهالی فرهنگ و ادببه گزارش ایکنا از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، سید مؤید محسن نژاد با اعلام این خبر امروز 6 اردیبهشت‌ماه گفت: به همین منظور آماده‌سازی محیط آرامگاه جهت اجرایی مراسم از ساعت ۱۶ بعدازظهر آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس همچنین از برگزاری ارکستر سمفونیک در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت جاری در آرامگاه سعدی توسط کمیته اجرایی هفته بزرگداشت سعدی خبر داد و خاطرنشان کرد: سلسله برنامه‌های فرهنگی در جهت بزرگداشت یاد روز سعدی به مدت یک هفته در شیراز و با محوریت آرامگاه سعدی در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: به‌منظور بزرگداشت زادروز شیخ اجل سعدی شیرازی برنامه‌های فرهنگی با رویکرد مردم محور و آشناسازی بیشتر عموم با آثار سعدی و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ،اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس، مرکز سعدی شناسی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در حال برگزاری است.

بنابه گفته محسن نژاد، گل‌باران آرامگاه سعدی با حضور مردم، اهالی فرهنگ و ادب و مسئولان فرهنگی، اجرای برنامه نقالی خوانی اشعار سعدی در آرامگاه شیخ اجل، اجرای موسیقی سنتی و سلسله نشست‌های ادبی از برنامه‌هایی است که اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha