برنامه‌های دهه کرامت در راستای معرفت‌افزایی و نشاط جامعه باشد
کد خبر: 4143606
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

برنامه‌های دهه کرامت در راستای معرفت‌افزایی و نشاط جامعه باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید در کنار عمق بخشی به معرفت‌افزایی، توام با گسترش نشاط و سرور معنوی باشد.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، پنجم خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: توصیه نبی مکرم اسلام این است که انسان باید همسر، خانواده و برادران مسلمانش را به خاطر خدا دوست داشته باشد.

وی با بیان اینکه خانواده اساس و پایه جامعه سالم است، اظهارکرد: وقتی درون خانواده بر محبت استوار باشد خانواده سالم است و پایه محبت، حسن خلق است کمااینکه کسی که بدزبانی می‌کند مشمول رحمت خداوند قرار نمی‌گیرد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه عواملی سبب تزلزل خانواده و از بین رفتن محبت در خانواده می‌شود، گفت: تندخویی از عواملی است که سبب تنفر و انزجار می‌شود که باید از آن پرهیز کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه عمل به حلال خدا، پرهیز از حرام خدا و حب اهل‌بیت راه نجات است که با ایمان و عمل صالح محقق می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های دهه کرامت باید در کنار معرفت افزایی، توام با گسترش نشاط و سرور معنوی باشد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به مناسبت‌های هفته جاری به بزرگداشت احمد ابن موسی اشاره کرد و با بیان اینکه این امامزاده مورد احترام همه مسلمانان است، تصریح کرد: از ویژگی‌های امامزاده احمد ابن موسی کمک به دیگران و آزاد کردن برده بود و می‌طلبد که از رفتار ایشان در زندگی اجتماعی الگو بگیریم. 

وی به یازدهم ذیقعده ولادت امام رضا(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه امام هشتم در مقطعی حکومت را به دست گرفته بود که از پدرش را به شهادت رسانده بودند و از شمشیر هارون خون می‌چکید، در این احوالات امام رضا(ع) هم معارف اهل بیت را گسترش داد، اظهار کرد: با روی کار آمدن مامون و تعیین مرو به عنوان مرکز حکومت، امام رضا(ع) را به مرو انتقال دادند.

شاهرخی با اشاره به اهداف مامون برای انتقال امام رضا(ع) از مدینه به مرو گفت: مامون می‌خواست مبارزان علوی را کنترل کند اما با تدبیر امام رضا(ع) هم معارف اهل‌بیت گسترش پیدا کرد و هم مجاهدات علویون گسترش پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس بر لزوم برخورد و نشست متواضعانه با مردم تأکید کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دین دیدار فرمودند که نمایندگان سرافرازانه وارد مجلس شورای اسلامی شدند و باید کاری کنند که سرافرازانه هم از مجلس خارج شوند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تقدیر از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای عملیات حاج عمران در پیرانشهر که با حضور شهدای این عملیات برگزار شد، افزود: نقش رزمندگان استان لرستان در عملیات حاج عمران و نیز فتح خرمشهر بی‌نظیر و ممتاز بود.

وی با بیان اینکه در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی که تمام تجهیزات آن تولید داخلی است، افتتاح شد، اضافه کرد: با افتتاح این نیروگاه، لرستان صاحب نیروگاهی با ۵۰۰ مگاوات برق شد که تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت این نیروگاه ادامه دارد.

شاهرخی با اشاره به اینکه بنیاد علوی که زیر نظر بنیاد مستضعفان است در کوهدشت و الیگودرز در حال فعالیت است و اعتبارات خوبی برای محرومیت‌زدایی، تسهیلات و وام برای مردم این دو منطقه در نظر گرفته است، اظهار کرد: ائمه جمعه الیگودرز و کوهدشت با نمایندگان بنیاد علوی در این دو شهرستان نشست‌های مشترکی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دولت علاوه بر طرح‌های بلندمدت که برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی کرده است برای رفع مشکلات کنونی مردم برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت داشته باشد، گفت: امروز خدمت بی‌منت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان عبادت است و سبب استقلال کشور می‌شود. 

انتهای پیام
captcha