اعتماد مردم به نظام تعلیم و تربیت تقویت شود
کد خبر: 4146344
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

اعتماد مردم به نظام تعلیم و تربیت تقویت شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به مدارس و نظام تعلیم و تربیت باید تقویت شود تا اولیا اولین مدرسه را انتخاب کنند، گفت: شرایط مدارس باید به گونه‌ای باشد که اولیا در نزدیکترین مدرسه فرزندشان را ثبت‌نام کنند.

مجید بذرافکن، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس،‌ مجید بذرافکن، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز،‌ 17 خرداد در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه شیراز، با بیان اینکه اگر مردم از آموزش و پرورش راضی باشند جامعه احساس رضایت می‌کنند،‌گفت: شرایط مدارس باید به گونه‌ای باشد که اولیا در نزدیکترین مدرسه فرزندشان را ثبت‌نام کنند.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به مدارس و نظام تعلیم و تربیت باید تقویت شود تا اولیا اولین مدرسه را انتخاب کنند، ادامه داد: گاهی اوقات شاهد حوادث ناگوار در جریان ایاب و ذهاب سرویس‌های مدارس هستیم.

بذرافکن افزود: بر اساس شیوه‌نامه وزارتی ثبت‌نام، در فصل ثبت‌نام مدارس مجاز به دریافت شهریه نیستند؛ مدیران خدومی در مدارس به صورت شبانه‌روز تلاش می‌کنند، اما متأسفانه کمتر دیده می‌شود در صورتی کوچکترین تخلف یک مدیر به شدت در فضای مجازی انعکاس می‌یابد.

بنا به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، در راستای ارتقای آمادگی‌های نوآموزان برای ورود به فرآیند تعلیم و تربیت، کانالی در بستر شاد ویژه نوآموزان بدو ورود به دبستان از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از ابتدای تابستان راه‌اندازی خواهد شد تا اولیا در سه ماه تابستان در کنار فرزندانشان به فرآیند آموزش به کودکان کمک کنند.

بذرافکن با اشاره به اینکه آغاز ارتباط عمده مردم با آموزش و پرورش از زمان ثبت نام فرزندانشان در مدرسه شکل می‌گیرد، گفت: تصویر یا ذهنیتی که در این زمان از آموزش و پرورش پیدا می‌کنند تصویری ماندگار خواهد بود که هرگز فراموش نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha