شرایط حضور دارندگان رتبه مشترک در جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 4147720
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

شرایط حضور دارندگان رتبه مشترک در جشنواره ملی قرآن دانشجویان

سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان مردادماه امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، طی روزهای گذشته سهمیه دانشگاه‌های مختلف برای اعزام دانشجو به این جشنواره اعلام شد، در عین حال برای برخی دانشجویان که حائز رتبه مشترک شده‌اند این ابهام به وجود آمده است که آیا آنها نیز با وجود رسیدن به رتبه برتر، در مرحله ملی جشنواره حضور خواهند یافت یا خیر.

شرایط حضور دارندگان رتبه مشترک در جشنواره ملی قرآن دانشجویان

به گزارش ایکنا، سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور مردادماه امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و با حضور دانشجویان برگزیده دستگاه‌های مختلف دانشگاهی در ارومیه برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها برای هر یک از دستگاه‌های دانشجویی شامل وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی – کاربردی جهت حضور در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سهمیه‌ای خاص در نظر گرفته است. 

از آنجا که این سهمیه در برخی دانشگاه‌ها شامل نفرات اول تا سوم رشته‌های مختلف است، این شائبه برای افرادی که حائز رتبه مشترک در برخی رشته‌ها شده‌اند به وجود آمده است که آیا آنها نیز در مرحله ملی جشنواره حضور خواهند یافت یا خیر. 

این موضوع به خصوص در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت که رتبه‌های مشترک بیشتری در بین برگزیدگان وجود دارد، پررنگ‌تر است. مسئولان برگزاری جشنواره قرآنی وزارت بهداشت پیشتر اعلام کرده‌ بودند که برای ایجاد انگیزه بیشتر در بین دانشجویان در برخی از رشته‌ها نفرات بیشتری را به عنوان حائز رتبه برتر معرفی کرده‌اند.

ولی‌الله صحبت‌لو، معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه سهمیه وزارت بهداشت برای اعزام نفرات برتر به جشنواره ملی مشخص شده است، در مورد تکلیف رشته‌هایی که رتبه مشترک دارند، گفت: اینکه در یک رشته از جشنواره شاهد رتبه مشترک هستیم به معنای برابر بودن نمرات آن افراد با یکدیگر نیست.

وی افزود: به دلیل ایجاد انگیزه در بین دانشجویان تصمیم گرفته شد تا شرکت کنندگانی که اختلاف نمره کمی با افراد حائز رتبه دارند نیز به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شده و این اختلاف چند دهم نمره‌ای نادیده گرفته شود. لذا این افراد اگرچه حائز رتبه برتر هستند اما نمراتشان با هم اختلاف دارد. 

صحبت‌لو تصریح کرد: به عنوان مثال اگر در یک رشته دو نفر رتبه اول مشترک و دو نفر رتبه دوم مشترک داشته باشند و ما سه سهمیه برای اعزام داشته باشیم، دو رتبه اولِ مشترک و یک نفر از رتبه‌های دوم که نمره بالاتری دریافت کرده است را انتخاب و اعزام خواهیم کرد. طبق قانون ملاک انتخاب و اعزام افراد نمرات آنهاست، اگر در حالت کلی نمرات هم مساوی باشد نمره آیتم تجوید مورد نظر قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به مشخص شدن سهمیه‌ها و نفرات اعزامی از سوی وزارت بهداشت به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، گفت: این جشنواره در بخش آوایی از دوازدهم تا هجدهم مردادماه برگزار خواهد شد. 

صحبت‌لو تصریح کرد: برای آمادگی بیشتر نمایندگان وزارت بهداشت در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در اوایل مردادماه دوره‌های آموزشی و آمادگی برگزار خواهد شد. 

آزاده حاجی‌غلامی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha