شهید بهشتی مصداق بارز ارزش‌های مستتر در مکتب اسلام بود
کد خبر: 4151114
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

شهید بهشتی مصداق بارز ارزش‌های مستتر در مکتب اسلام بود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: شهید بهشتی مصداق بارز ارزش‌های مستتر در مکتب اسلام و امام خمینی (ره) بود که با توجه به شرایط کنونی جامعه باید همه مدیران و مسئولان حاکمیت اسلامی به شدت مراقبت نوع رفتار و گفتار خود باشند تا مبادا انحرافی در اصول و آرمان‌های انقلاب و مکتب امام راحل ایجاد شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز 7 تیرماه، در مراسم گرامیداشت شهادت دکتر بهشتی و روز قوه قضائیه در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، گفت: دوری از شعارزدگی، تئوری پردازی و حرکت در مسیر رفع مسایل کلان قضائی رمز موفقیت دستگاه عدلیه است.

وی یکی از مفاد مهم سند تحولی دستگاه قضائی را توجه به عمل گرایی و دور از هر گونه شعار و سخنرانی‌ها دانست و افزود: در این سند برنامه‌های راهبردی برای توسعه عدالت در کشور تدوین شده است که عمل به آنها می‌تواند مسیر ترقی دستگاه قضائی را به دنبال داشته باشد.

آل‌هاشم، تهیه ۱۷۰ راهکار و ۴۰ اقدام عملی در سند تحولی قوه قضائیه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: با عمل به این دستورالعمل‌ها می‌توان فاصله بین اهداف و وضع کنونی این دستگاه مهم و تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشور را کوتاه تر کرد.

امام جمعه تبریز، دستگاه قضائی را مامن و پناهگاه برای هر گونه تظلم خواهی دانست و ادامه داد: این دستگاه علاوه بر رسیدگی به دعوای افراد، محل اصلی احیای آزادی های مشروع، احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای همه قوانین و اصلاح مجرمان را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید دستگاه قضائی عدالت محور داشته باشد، یادآور شد: در حال حاضر مردم تنها تلقی رفع اختلاف از سوی قوه قضائیه را دارند و در این زمینه حجابی بین کارکردهای مهم و اصلی این قوه در بین افکار عمومی ایجاد شده است که باید این حجاب برداشته شود.

آل‌هاشم، هفته قوه قضائیه را فرصتی مغتنم و مهم برای ترویج مکتب شهید بهشتی دانست و ادامه داد: الگو قرار دادن تفکر و اندیشه‌های آن فقیه شهید که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) و عدالت علوی است، باید همواره در سرلوحه فعالیت های کارکنان دادگستری ها قرار بگیرد.

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: شهید بهشتی مصداق بارز ارزش‌های مستتر در مکتب اسلام و امام خمینی(ره) بود که با توجه به شرایط کنونی جامعه باید همه مدیران و مسئولان حاکمیت اسلامی به شدت مراقبت نوع رفتار و گفتار خود باشند تا مبادا انحرافی در اصول و آرمان های انقلاب و مکتب امام راحل ایجاد شود.

وی اظهار کرد: مدیران کشور و استان باید نوع مردم داری، دین مداری و عشق به مردم را از شهید بهشتی آموخته و مدیریت ‌ای تحقیقی و کارگشا را در دستگاه‌های متبوع خود عملی کنند.

انتهای پیام
captcha