اولین همایش ملی زن، خانواده و امنیت برگزار می‌شود
کد خبر: 4153377
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

اولین همایش ملی زن، خانواده و امنیت برگزار می‌شود

اولین همایش ملی زن، خانواده و امنیت از سوی حوزه خواهران استان قم برگزار می‌شود.

طاهره حیاتیطاهره حیاتی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم و دبیر اجرایی همایش ملی زن، خانواده و امنیت در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام خبر برگزاری اولین همایش ملی زن، خانواده و امنیت، گفت: حوزه علمیه خواهران استان قم با برخورداری از 17 مدرسه علمیه و مؤسسه آموزش عالی حوزوی در سطح 2، 3 و 4، یکی از غنی‌ترین ظرفیت‌ها در زمره نویسندگی و تولید محتوای علمی را داراست و از این رو از ظرفیت عظیمی برای تدوین مقالات به خصوص در عرصه زن و خانواده برخوردار است.

وی با بیان اینکه فرایند این همایش از روز اول فروردین ماه امسال با مشارکت مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه(س) آغاز شد، به هدف کلی برگزاری  همایش‌‌ها یعنی ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار اعضای جامعه درباره یک مسئله اشاره و تصریح کرد: فراهم‌سازی بستر مناسب جهت انتقال دانش و تضارب آرای اندیشمندان و اساتید و شکوفایی قلم طلاب و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه زن، خانواده، امنیت؛ دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی انجام یافته در حوزه زن، خانواده و امنیت؛ پاسخ صحیح و مناسب به شبهات مسائل امنیت زن و خانواده و دستیابی به راهکارهای مناسب امنیت‌ بیشتر زن و خانواده در جامعه کنونی از مهمترین اهداف این همایش است.

حیاتی با بیان اینکه دبیرخانه نخستین همایش ملی زن، خانواده، امنیت در حوزه خواهران استان قم مستقر شده است و از تمامی نهادها و مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی دعوت به مشارکت و همکاری کرده است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به نشانی؛ https://www.wfs-conference.ir/ ثبت نام کرده و اطلاعات خود را بارگذاری کنند. 

وی افزود: همچنین می‌توانند درخواست همکاری و مشارکت را از طریق پیام‌رسان ایتا به شناسه @qompajoohesh (معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم) ارسال کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به محورهای این همایش اظهار کرد: از جمله محورهای ده‌گانه نخستین همایش ملی زن، خانواده، امنیت؛ شامل؛ زن، خانواده، امنیت دینی و اخلاقی؛ زن، خانواده، امنیت بهداشتی و روانی؛ زن، خانواده، امنیت جنسی و جنسیتی؛ زن، خانواده، امنیت زیست محیطی است.

حیاتی تصریح کرد: زن، خانواده، امنیت سیاسی و نظامی؛ زن، خانواده، امنیت اقتصادی و اشتغال؛ زن، خانواده، امنیت حقوقی و قضایی؛ زن، خانواده، امنیت علمی، آموزشی، فرهنگی؛ زن، خانواده، امنیت رسانه‌های جمعی و ارتباطات نوین و آینده‌پژوهی امنیت زن و خانواده از دیگر محورهای این همایش محسوب می‌شوند.

حیاتی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش ۳۰ مهرماه سال جاری است، گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت آثار خود می‌توانند به سایت همایش به نشانی؛ جهت ثبت آثار، به سایت همایش https://wfs-conference.ir مراجعه کنند. 

وی اضافه کرد: خانم زهرا راستی، عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، نرجس رودگر، استادیار دانشگاه بین‌المللی جامعه‌المصطفی، سلیمه سایری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه(س)، صدیقه سیدتاج‌الدینی، استاد حوزه و دانشگاه و معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم از اعضای شورای سیاستگذاری این همایش هستند.

حیاتی بیان کرد:  همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا باقرزاده، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشى امام خمینى(ره)، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مهدی فدایی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه اخلاق و تربیت دانشگاه باقرالعلوم (ع)، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی، عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع)  و حجت‌الاسلام محمود ملکی‌راد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیر گروه فرهنگ مهدویت از دیگر اعضای کمیته علمی همایش به شمار می‌روند. 

انتهای پیام
captcha