تجمع در مساجد ترکیه در اعتراض به قرآن‌سوزی
کد خبر: 4116290
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
رئیس سازمان امور دینی ترکیه خواستار شد

تجمع در مساجد ترکیه در اعتراض به قرآن‌سوزی

علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه روز گذشته از همه دوستداران قرآن کریم خواست تا در اعتراض به قرآن‌سوزی در سوئد، در مساجد این کشور حضور یافته و تجمع کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ترکیه، علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه، از همه دوستداران قرآن کریم خواست تا در اعتراض به آتش زدن قرآن کریم در استکهلم، برای اقامه نماز جماعت در تمامی مساجد ترکیه گرد هم آیند.

ارباش با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی، تصریح کرد: از تمام دوستان و عاشقان قرآن می‌خواهم تا با حضور در مساجد، به اقامه نماز و قرائت قرآن بپردازیم به شکلی که صدای قرآن از 90 هزار گنبد مساجد این کشور طنین‌انداز شود.

ارباش افزود: بیایید قرآن بخوانیم و نماز را برپا داریم و به درگاه خداوند مناجات کنیم تا نور قرآن دنیا را روشن کند.

این اقدام ارباش پاسخی به اقدام راسموس پالودان، چهره افراطی دانمارکی ـ سوئدی است که روز گذشته اقدام به سوزاندن یک نسخه از قران کریم در برابر سفارت ترکیه در سوئد کرد. وی این اقدام را اعتراضی در راستای دفاع از آزادی بیان در پاسخ به تلاش‌های ترکیه در راستای محدود کردن این حق در سوئد توصیف کرد.

این اقدام با واکنش شدید مقامات ترکیه مواجه شد به شکلی که سفر وزیر دفاع سوئد به آنکارا به منظور تداوم مذاکرات پیوستن این کشور به ناتو، از سوی وزیر دفاع ترکیه لغو شد.

با این حال وزارت امور خارجه سوئد با انتشار توئیتی ضمن تأکید بر اهمیت آزادی بیان در این کشور، تصریح کرد: این امر بدان معنا نیست که دولت سوئت از تمام نظرات بیان شده حمایت می‌کند وی اقدامات ضد اسلامی را وحشتناک توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha