مدرسه تابستانی انعکاس برگزار می‌شود
کد خبر: 4163509
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

مدرسه تابستانی انعکاس برگزار می‌شود

مدرسه تابستانی انعکاس با عنوان «محمد(ص)؛ زندگی، جامعه و میراث فرهنگی» برگزار می‌شود.

مدرسه تابستانی انعکاس برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، مدرسه تابستانی انعکاس با عنوان «محمد(ص)؛ زندگی، جامعه و میراث فرهنگی» در موضوعات و محورهای؛ جزیرة العرب و مدینه در عصر نبوی، سیره و زندگانی پیامبر(ص)، سرگذشت خانواده پیامبر(ص)، تاثیر فرهنگی پیامبر در ادوار متأخر جامعه اسلامی، پیامبر در منابع غیراسلامی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان این دوره، علاوه بر بهره‌مندی از یک رویداد بین‌المللی، با رویکردهای نوین مطالعه تاریخی و فرهنگی، مطالعات میان‌رشته ای، زبان تخصصی مطالعات اسلامی و برخی از پژوهشگران برجسته این حوزه، آشنا خواهند شد.

این برنامه با همکاری دانشگاه اکستر برگزار شده و در آن،‌ ارائه‌کنندگانی از ۹ کشور مختلف گرد هم آمده‌اند که پیش از این، دستاورد علمی خود درباره پیامبر را در مجلات یا مجامع علمی بین‌المللی عرضه کرده‌اند.

این دوره به دنبال مطالعه زندگی پیامبر اسلام و خانواده ایشان، اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه عربستان و جایگاه فرهنگی پیامبر در جوامع اسلامی، با روش‌های نوین و رویکردهای میان‌رشته‌ای است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول جعفریان سخنران افتتاحیه این دوره است و ایلکا لینستت (هلسینکی) با موضوع وضعیت مذهبی عربستان در حوالی زمان میلاد محمد(ص)، محسن‌حسام مظاهری (مستقل) با موضوع چالش تکریمِ بنیانگذار و مسئله‌ هویت؛ آدام برسی (مستقل) با موضوع یادگارهای محمد(ص) در اسلام متقدم؛ احسان روحی (مستقل) با موضوع مقدمه‌ای بر روش‌های نوین سیره‌پژوهی؛ شاری لوین (استون‌هیل) با موضوع پیامبری همچو موسی، مطالب خود را ارائه خواهند داد.

همچنین در روزهای ۹ و ۱۰ شهریور جاشوا لیتل با موضوع بازسازی حیات محمد(ص) مشکلات و راه‌حل‌ها در مطالعات انتقادی؛ آندریاس گورکه (ادینبرا) با موضوع از تاریخ تا تفسیر: ریشه‌ها و تحول داستان محمد(ص) و زینب‌بنت؛ آیلا سانتی (لندن) با موضوع بیت النبی و مسجد النبی: شهرسازی و معماری در مدینه صدر اسلام؛ مهشید انصاری (چارلز استرت) با موضوع جنبه‌های متافیزیکی نبوت محمد(ص) در مواجهه با نقدهای مدرن؛ عمران البدوی (هیوستون) با موضوع چگونه خدیجه مأموریت پیامبرانه محمد(ص) را شکل داد؟ قاسم درزی (شهید بهشتی) و خوان کول (میشیگان) سخنرانی خواهند کرد.

علی بهرامیان، مهدی شاددل، احمدالجلاد، ابراهیم زین، حلیم رین، گایانه مکرتومیان، احمدالوکیل، شان آنتونی، عبدالله گلدری، ماریون هلمز کتز و محسن گودرزی از دیگر سخنرانان این دوره خواهند بود.

مدرسه تابستانی انعکاس برگزار می‌شود

 

انتهای پیام
captcha