برگزاری دوره «میثاق طلبگی» در فارس
کد خبر: 4164546
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

برگزاری دوره «میثاق طلبگی» در فارس

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه فارس از برگزاری دوره «میثاق طلبگی» در این استان خبر داد و گفت: این دوره در بازه زمانی 28 مردادماه تا 2 شهریورماه جاری در شیراز در حال برگزاری است.

دوره «میثاق طلبگی»، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم همایی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس امروز، اول شهریورماه در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره «میثاق طلبگی» در فارس خبر داد و گفت : طلابی که قصد ورود به حوزه‌های علمیه فارس را داشتند پس از مصاحبه و کسب امتیازات لازم، برای گذراندن دوره میثاق طلبگی فرا خوانده شده‌اند. 

وی افزود: این دوره در محل حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء شیراز به‌مدت یک هفته از شنبه، 28 مردادماه تا پنج‌شنبه، 2 شهریورماه جاری هفته جاری در حال برگزاری است و 130 طلبه از شهرهای مختلف فارس در این دوره شرکت کرده‌اند.

همایی هدف از برگزاری دوره میثاق طلبگی را آشنایی طلاب با راه و رسم طلبگی، آداب و اخلاق طلبگی و نظام تعلیم و تربیت حوزه دانست تا کسانی که می‌خواهند وارد این مسیر شوند، شناخت لازم را پیدا کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و محتوای این دوره اظهار کرد: در این دوره برنامه‌های متنوع فرهنگی، اردویی و زیارتی از جمله زیارت حضرت احمدبن موسی(ع)، زیارت آستانه سیدعلاءالدین حسین، زیارت قبور شهدا، محافل انس با قرآن و بهره‌مندی از اساتید توانمند را خواهیم داشت.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان فارس در پایان یادآور شد: با وجود تلاش معاندان و دشمنان دین خدا برای تضعیف جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه، شاهد استقبال پرشور جوانان برای پیوستن به حوزه علمیه و قرار گرفتن در مسیر طلبگی هستیم.

انتهای پیام
captcha