آرمان مسلمانان کرامت انسانی و اعتلای اسلام در سایه امت واحده است
کد خبر: 4172325
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
قائم مقام دبیر کل حزب الله:

آرمان مسلمانان کرامت انسانی و اعتلای اسلام در سایه امت واحده است

شیخ نعیم قاسم طی سخنانی بر اهمیت عنوان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مبنی بر همکاری اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین راه تبیین ارزش‌های مشترک، توجه به انسان و مکارم اخلاق و شریعت بوده و آرمان مسلمانان کرامت انسانی و اعتلای اسلام در سایه امت واحده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز، نهم مهر با حضور در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی طی سخنانی وحدت اسلامی را در یاری حق و مقابله با دشمنان دانست و گفت: باید اولویت‌های جهان اسلام برای تحقق وحدت اسلامی را مشخص کنیم که می‌توان آن را در چهار اصل خلاصه کرد.

شیخ نعیم قاسم اولین اولویت را گسترش و نشر ارزش‌های اسلامی و برتر خواندن آن نسبت به ارزش‌های جعلی خواند و گفت: باید خطاها و ایرادهای مسائلی که به عنوان ارزش به جوامع القا می‌شود، روشن کنیم.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد توطئه قدرت‌های بزرگ و در رأس آن آمریکا و جامعه بین‌المللی القای ارزش‌های مادی به جوامع و تقویت جنگ نرم خود برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند.

معاون دبیر کل حزب الله اولویت دوم را تقویت همکاری دولت‌ها و گروه‌ها و احزاب برای مقابله با دشمنان اسلام و همچنین دفاع از تحکیم همکاری فرهنگی اجتماعی و نظامی خواند و گفت بنا به تأکید امام خمینی(ره) مسلمانان وقتی با یکدیگر متحد شوند دشمن نمی‌تواند به آنها تعرض کند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان از ثروت‌ها و منابع طبیعی زیادی هم برخوردارند که در صورت اتحاد با یکدیگر، دشمنان فرصت غارت و چپاول آن را پیدا نمی‌کنند.

وی اولویت و اصل سوم را حمایت از مسئله فلسطین خواند و افزود: همان طور که امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) می‌فرمایند نجات فلسطین در گدایی از آمریکا و قدرت‌های استکباری نیست بلکه در مقاومت برای آزادسازی سرزمین از چنگ اشغالگران است که آلت دست استعمارگران در منطقه هستند.

شیخ نعیم قاسم همچنین اولویت چهارم را مقاومت و اقتدار مسلمانان بخصوص در زمینه نظامی و دفاعی خواند و گفت: وقتی که استعمارگران می‌خواهند گزینه‌ها و منافع خود را بر مسلمانان تحمیل کنند بر مسلمانان است که با قوی کردن خود به مقابله با آن بروند.

وی تأکید کرد که ایران با حمایت نظامی از مستضعفان جهان اسلام به جایگاه برتر دست یافته است و این باید یک الگو باشد.

شیخ نعیم قاسم گفت: مقاومت در ایران، لبنان، فلسطین، سوریه و یمن به نقشه‌های تکفیری صهیونیستی در منطقه ضربه محکمی زده است.

معاون دبیر کل حزب الله در پایان بر لزوم همکاری همه مسلمانان با ایران برای رسیدن به اوج عزت و کرامت به جای سرسپردگی به قدرت‌های استکباری تأکید کرد و گفت: ما مسلمانان باید آرمان واحدی داشته باشیم و آن هم کرامت انسانی و اعتلای اسلام در سایه امت واحده باشد.

انتهای پیام
captcha