نیازمند تحقق عملی وحدت اسلامی هستیم
کد خبر: 4172303
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
دبیرکل مجمع فقه اسلامی جده:

نیازمند تحقق عملی وحدت اسلامی هستیم

مصطفی سانو تصریح کرد: وحدت فکری، اقتصادی، فرهنگی و حتی وحدت سیاسی می‌تواند به ما کمک کند که به یک وحدت همه جانبه فکر کنیم، ما نیازمند تحقق عملی وحدت اسلامی هستیم تا بتوانیم از ملت‌های مظلوم جهان حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، قطب مصطفی سانو، دبیرکل مجمع فقه اسلامی جده در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، نهم مهر طی سخنانی بیان اینکه امت اسلامی مرحله تاریخی و حساسی را پشت سر می‌گذارد گفت: با توجه به جبهه‌بندی‌های جهانی اعم از سیاسی و اقتصادی، جهان اسلام با چالش‌های بزرگی روبه‌روست که راه مقابله با آن اتحاد کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه آیه «ان هذا امتم امه واحده» در ظاهر جمله خبری و در واقع امری و انشایی است، گفت: خداوند به ما مسلمانان فرمان داده که امت واحده باشیم.


بیشتر بخوانید:


مصطفی سانو با اشاره به اشتراکات مسلمانان در مشاعر و شعائر گفت: مسلمانان قبله و کتاب مشترک دارند آنها در عین حال باید در ادراک یکدیگر هم اتحاد داشته باشند یعنی در شادی و غم یکدیگر شریک باشند و بدانند که همه مثل یک پیکرند که اگر یکی از آنها به درد آمد بقیه هم رنج خواهند برد.

وی تمسک به کتاب خدا، سنت پیامبر(ص) و سیره اهل بیت(ع) را راه دستیابی جهان اسلام به سعادت خواند و گفت: ایران با تمسک به اعتدال و همزیستی و قبول دیگران الگوی خوبی برای وحدت است.

قطب مصطفی سانو، دبیرکل مجمع جهانی فقه اسلامی جده

قطب مصطفی سانو بر لزوم وحدت در عین تنوع و تنوع در عین وحدت تاکید کرد و گفت وحدت در عین تنوع مذهبی فقهی و تربیتی ممکن است

این شخصیت عربستانی همچنین تحقق وحدت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فکری را راه تحقق اتحاد همه جانبه امت اسلامی خواند و گفت اگر وحدت سیاسی ضربه بخورد بقیه جوانب وحدت هم ضربه خواهد خورد. وحدت فکری، اقتصادی، فرهنگی و حتی وحدت سیاسی می‌تواند به ما کمک کند که به یک وحدت همه جانبه فکر کنیم، ما نیازمند تحقق عملی وحدت اسلامی هستیم تا بتوانیم از ملت‌های مظلوم جهان حمایت کنیم.

وی در پایان سخنان خود برای رئیس جمهور ایران آرزوی موفقیت و برای کشور و ملت ایران هم امنیت و آرامش آرزو کرد.

گزارش تصویری آئین افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را در صفحه عکس ایکنا ببیند.

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز، نهم مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و ۱۱۰ نفر از ۴۱ کشور در سطح عالی و نیز ۱۱۰ نفر از نخبگان و اندیشمندان داخلی کشور از جمله ائمه جمعه و جماعات، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس از ۱۵ کتاب در زمینه‌های تقریب، وحدت، فقه مقارن و غیره با حضور رئیس‌جمهور رونمایی می‌شود. همچنین بیش از ۲۰۵ مقاله از ۲۰ کشور مختلف از جمله مصر، الجزایر، تونس به زبان‌های مختلف به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، ۳۰ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و ۴ مقاله به زبان ترکی و مابقی به زبان‌های دیگر است.   

انتهای پیام
captcha