طوفان الاقصی؛ افشاکننده چهره کریه و واقعی لیبرال دموکراسی غربی
کد خبر: 4178101
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
خطیب جمعه تهران مطرح کرد:

طوفان الاقصی؛ افشاکننده چهره کریه و واقعی لیبرال دموکراسی غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: در عملیات طوفان الاقصی از چهره کریه و بدون روتوش غرب و لیبرال دموکراسی غربی رونمایی شد و همه مردم دنیا دیدند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها چگونه خودشان را دستپاچه و هراسان به اسرائیل رساندند تا به این بیمار در حال مرگ روحیه دهند.

حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، امروز 5 آبان، در خطبه اول نماز جمعه تهران، با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: حضرت علی(ع) به همراه اصحابشان از صفین بازمی‌گشتند و در قبرستانی ایستادند و با اهل قبرستان سخن گفتند و فرمودند: «ای ساکنان شهر وحشت! جایی که دیگر خبری از زندگی در آن نیست و قبرهای تاریک و ظلمانی، ای خاک‌نشینان و ای غریب‌ها و ای تنهاشدگان؛ شما قبل از ما زودتر رفتید و ما هم پشت سر شما داریم می‌آییم. برای شما خبرهایی دارم، خانه‌هایی که شما در آن زندگی می‌کردید امروز دیگران در آن زندگی می‌کنند، همسران شما به همسری دیگری درآمده‌‎اند، اموالی که جمع کرده‌اید بین دیگران تقسیم شده و این خبر ما برای شما. شما چه خبری برای ما دارید؟» آنگاه رو به اصحاب کردند و پاسخ دادند: «اینها اجازه ندارند به شما جواب دهند و با شما صحبت کنند ولی اگر اجازه داشتند قطعاً به شما می‌گفتند تنها توشه‌ای که به کار می‌آید قطعاً تقواست.» تقوا در روزهای سخت به فریاد ما می‌رسد و از خداوند متعال می‌خواهیم که تقوای ما را زیاد کند.

وی با اشاره به مسئله فلسطین گفت: این روزها رفتارهای غیرقابل توصیفی از رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم و براساس قرآن کریم رژیم صهیونیستی همان شجره خبیثه است. این نهاد پلید و خبیث و کثیف و این آرمان کثیف و این موجودیت پلید مانند درخت خبیث می‌ماند و نقطه مقابل شجره طیبه است؛ ریشه‌ای ندارد و دوام هم ندارد. رژیم صهیونیستی مظهر کلمه خبیث و مظهر همه رذالت‌هاست و ریشه در کفر و شرک دارد و از مرداب نفاق و لجن‌زار شهوت‌ها و از کثافت‌های ظلم و ستم و هواپرستی آبیاری شده است و از چنین درخت پلید و کثیفی چه میوه‌ای جز میوه هرزگی و بی‌حیایی و خودخواهی و ظلم و جنایت انتظار است؟!

 حاج علی اکبری اظهار کرد: این ریشه، ریشه عمیقی نیست و در خاک طیب و تمیزی ریشه ندارد و از آب زلال آبیاری نمی‌شود و با طوفانی در هم خواهد شکست. تمدن‌های فرعونی در تاریخ وجود داشتند که در نهایت از بین رفتند و خدای متعال تازیانه عذاب خود را برآنها فرود آورد. خداوند متعال در کمین مفسدان و ظالمان است و شاید زمانی عربده‌کشی کنند ولی در نهایت دوام ندارند بلکه آنچه که دوام دارد کلمه حق است که دریشه در فطرت پاک الهی دارد. این بار شاهد تازیانه الهی بر چهره کریه رژیم صهیونیستی هستیم که دست خدا از آستین مقاومت فلسطین بیرون زده است. باید تاریخ مقاومت فلسطین را به دو بخش بعد از هفت اکتبر و قبل از آن تقسیم کنیم.

ملت فلسطین؛ ملتی به ستوه آمده

وی با بیان اینکه ملت فلسطین ملتی به ستوه آمده و آواره هستند که بیش از هفت دهه تحت شدیدترین مظالم قرار دارند، گفت: 16 سال محاصره غزه از زمین و دریا و هوا وجود دارد و غزه را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده‌اند و کوچ اجباری آوارگان را رقم زده‌اند. در این سال‌ها بیش از هشت هزار کودک پشت همین سیم خاردارها به دنیا آمده‌اند. همچنین در دو سال اخیر دولت مجانین (دیوانگان) در رژیم صهیونیستی بر سر کار آمده که نه از عقل بهره‌مند است و نه بویی از انسانیت برده‌ است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه پیشنهاد من این است بیانیه محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام را بخوانید، افزود: اگر می‌‎خواهیم علت عملیات طوفان الاقصی را بدانیم باید این بیانیه را خواند و تمام بندهای آن را مورد واکاوی دقیق قرار داد. طبق این بیانیه چشم و گوش‌های مقاومت دریافته بود که ارتش رژیم صیهونیستی به دنبال کشتار سنگین در غزه است تا از این طریق صدها هزار نفر را کوچ اجباری دهد و از سوی دیگر برخی دولت‌های عربی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به مراحل پایانی رسانده بودند و اینها علت اصلی عملیات طوفان الاقصی هستند.

نقش لابی‌های صهیونیستی در تشدید جنایت‌ها علیه مردم غزه

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به شهرک‌نشینان صهیونیست اظهار کرد: شهرک‌نشینان صهیونیستی جزء ساختارهای نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و اخیراً 300 هزار نفر از آنها را فراخوان داده‌اند و تعهد داده‌اند زیر پرچم باشند. موضوع دیگر مربوط به لابی‌های صهیونیستی در آمریکاست که بنیان کارشان تسهیل تخریب و کشتار در اراضی اشغالی است. آمریکایی که وجود ننگینش با کشت و کشتار همراه بوده امروز رژیم ننگینی را به وجود آورده که به جان مردم منطقه انداخته است.

وی تأکید کرد: در ماجرای اخیر مشاهده کردید از چهره کریه و بدون روتوش غرب و لیبرال دموکراسی غربی رونمایی شد. همه مردم دنیا دیدند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خودشان را دستپاچه و هراسان به اسرائیل رساندند تا به این بیمار در حال مرگ روحیه دهند. این بیمار ستون فقراتش آسیب دیده و دیگر نمی‌تواند بلند شود. در این جنگ بزرگ نسبتاً جهانی، جانیان سرشناس جهان مقابل یک ملت مظلوم قرار گرفته‌اند و البته در داخل کشور هم برخی‌ها هستند که زندگی‌شان با مزدوری اداره می‌شود و پیاده‌نظام دشمن هستند و اینها در اتفاقات و در فتنه‌های مختلف به میدان می‌آیند و رفتارهای داعش‌گونه از خود نشان می‌دهند و آرمان‌ها و روح‌الله را سلاخی می‌کنند و اکنون هم دارند برای صهیونیست‌ها خوش‌رقصی می‌کنند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه دوم گفت: عملیات طوفان الاقصی را باید یک عملیاتی دانست که از طراحی بسیار قوی بهره می‌برد و این نشان می‌دهد مقاومت فلسطین به چه قدرتی دست یافته که فقط با 30 درصدش توانش توانسته در نیم روز تمام ساختارهای امنیتی، سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را برهم بریزد.

مردم غزه؛ الگوی مقاومت و ایستادگی

وی با اشاره به وضعیت مردم مظلوم غزه اظهار کرد: انسان نمی‌داند درباره مقاومت و استقامت مردم غزه چه بگوید و زبان از شرح آن عاجز است. این اتفاقاتی که در حال رخ دادن است برای هیچ انسانی قابل تحمل نیست ولی مردم غزه با مقاومت خود به الگویی برای دیگر انسان‌ها تبدیل شده‌اند. رژیم صهیونیستی در این 20 روز به اندازه یک بمب اتم بر سر مردم غزه بمب ریخته ولی این ملت مثل کوه ایستاده و از آنها جز زبان شکر و ذکر چیز دیگری شنیده نشده و جز فریاد مقاومت و مقابله با ظلم چیز دیگری ندیده‌ایم. البته در نقطه مقابل اینها افراد ضعیف و بزدلی هستند که در اراضی اشغالی با شنیدن صدای آژیر به هر طرف می‌دوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه شبکه منطقه‌ای مقاومت را جایگزین محور مقاومت دانست، گفت: جبهه مقاومت به یک شبکه منطقه‌ای تبدیل شده که اگر دشمن بخواهد خطا کند زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهد کرد. همه آزادی‌خواهان جهان از هر رنگ و نژاد و مذهبی با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل و زنده‌باد فلسطین به میدان آمده‌اند و اجتماعات عظیمی را تشکیل داده‌اند.

حاج‌علی‌اکبری درباره نتایج طوفان الاقصی اظهار کرد: این عملیات را باید یک عملیات غافلگیرانه و پیش‌دستانه برای پیشگیری از ظلم‌ها و جنایاتی بیشتر علیه مردم مظلوم غزه دانست و از این به بعد ان‌شاءالله برکات بیشتری را شاهد خواهیم بود. همچنین طوفان الاقصی طوفانی در ادراک‌های آلوده است که محاسبات دشمن را برهم ریخت، طوفان الاقصی نظریه‌ها و دکترین مختلف را که در ایجاد و دوام رژیم صهیونیستی نقش داشتند متخل کرد و تئوری‌های رایج علوم سیاسی و دانشگاه‌های جهان را تحت تأثیر قرار داد. طوفان الاقصی در نیم روز تمام ساختارهای رژیم صهیونیستی را درهم ریخت و یک شکست غیرقابل ترمیم را به آنها تحمیل کرد و نشان داد نابودی رژیم صهیونیستی به زودی محقق خواهد شد. طوفان الاقصی نشان داد می‌توان به جهان بدون صهیونیست و بدون آمریکای جهان‌خوار فکر کرد و این عملیات نشان داد می‌توان دفاع را به حمله تبدیل کرد و می‌توان جنگ را به دل دشمن برد و او را در همه زمینه‌ها به چالش کشید، طوفان الاقصی نمایشگاه شکست دشمن در جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها هم بود و خلاصه طوفان الاقصی صبر مقتدرانه ملت مظلوم فلسطین و شعارهای پوچ و ساختارهای پوشالی نهادهای بین‌المللی را نشان داد. به طور کلی از این به بعد یک نظم نوین مقاومتی در راه است و نظم آمریکایی برهم ریخته و در این پیچ تاریخی به سمت نظم مقاومتی در حرکت هستیم که پرچمش به اسم قرآن و اسلام برافراشته است.

وی در پایان درباره پویش «حریف تو من هستم» گفت: در این پویش بیش از 6 میلیون نفر برای مقابله با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرده‌اند و از سردار سلامی می‌خواهم این عزیزان را در گردان‌های احتیاط القدس سازماندهی و آموزش دهند. در آخر هم از دولت انقلابی و وزیر امور خارجه عزیزمان به خاطر مواضع انقلابی‌شان تقدیر و تشکر می‌کنم که دیپلماسی مقاومتی را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha