درک سنت‌های الهی در گرو توکل و ایمان
کد خبر: 4181403
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

درک سنت‌های الهی در گرو توکل و ایمان

امام جمعه فشم در جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن بر شرط دستیابی و درک سنت‌های الهی با توکل و ایمان قوی، تأکید کرد.

جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری، امام جمعه فشم

به گزارش ایکنا، جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری، امام جمعه فشم با موضوع حکمرانی قرآنی و گشایش قطعی بعد از تحمل سختی‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به آیه «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» گفت: گشایش در دل سختی‌ها قرار داده شده است. چیزی که در زمان حاضر هم باید مورد توجه قرار گیرد. صبر و بردباری نسبت به سختی‌های زندگی است، چنانکه خداوند فرموده است که انسان در اوج سختی‌ها به نعمت می‌رسد.

نیشابوری اضافه کرد: انسان باید توجه داشته باشد که خداوند چنین فرموده و بر همین اساس سنت‌های اعطایی از طرف خداوند وجود دارد که شرط دستیابی و درک آن‌ها توکل و ایمان قوی است به عنوان مثال سنت احاطه نعمت بر بلا، موازنه صبر و بلا و... است.

وی با اشاره به روایتی از امام علي(ع) «يَنزِلُ الصَّبرُ على قَدرِ المُصيبَةِ؛ صبر، به اندازه مصيبت عطا مى‌شود» و حدیثی از پیامبر اکرم(ص) «أفْضَلُ الاْعْمالِ أحْمَزُها؛ برترین کارها دشوارترین آن‌ها است»، افزود: این احادیث نشان مى‌دهد هر میزان انجام طاعات و اعمال خیر از نظر جسمانى یا روحى سنگین‌تر باشد، فضیلت و ثواب آن بیشتر است.

نیشابوری سپس به جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره کرد و ادامه داد: نويسنده کتاب «عقائد الاماميّه» در مورد قيام يهود در خاورميانه و تشکيل دولتی به نام «اسرائيل» در سرزمين فلسطين و بالاخره متلاشی شدن حکومت آنان، با شرکت اعراب و مسلمين به کمک يکديگر، به ويژه همراهی ارتش نيرومندی (که از طريق عراق برای سرکوبی يهود عازم فلسطين می‌شود)، تأکید شده است. امیدواریم به زودی شاهد ازبین رفتن اسرائیل باشیم.

این جلسه به صورت هفتگی در زمینه طرح حکمرانی ـ قرآنی تحت نظارت اندیشکده بنیاد قرآن در دفتر مرکزی بنیاد قرآن برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، بنیاد قرآن در پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، بوستان کتاب، راهروی دوم، طبقه ۳، واحد ۱۳ واقع شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha