تقابل خیر و شر؛ موضوع معالم‌القرآن
کد خبر: 4184275
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

تقابل خیر و شر؛ موضوع معالم‌القرآن

در جلسه هفتگی بنیاد قرآن مطرح شد که باید اتفاقات پساغزه را با دقت دید. پس از هلاکت صهیونیست، هم‌پیمان‌هایش بدنام می‌شوند و در جایی حق و باطل برای تمام جهان مشخص خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرابوالفتح دعوتی، محقق و پژوهشگر

جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میرابوالفتح دعوتی، محقق و پژوهشگر با موضوع «حکمرانی صهیونیست، تباهی نهایی» برگزار شد.

دعوتی گفت: واقعیت این است که امروز در پیرامون ما به قضیه رژیم صهیونیستی و غزه سطحی نگاه می‌شود و درگیر ظاهر ماجرا می‌شویم در حالی که باید عمیق‌تر نگاه کنیم. در قرآن بارها آورده شده که خداوند برای نابودی و هلاکت رساندن، ابتدا نعمت‌ها را یادآوری می‌کند تا آن قوم یادش بیاید که خداوند به آن نیکی کرده است.

دعوتی افزود: ما باید اتفاقات پساغزه را ببینیم. در کربلا هم اگر امام حسین(ع) شهید شد یک مختاری هم بود تا تمام قاتلینش را به هلاکت برساند، در این دنیا، یکسری (آنهایی که با ظالم بیعت‌ کرده‌اند) متوجه نمی‌شوند که بعدها و بعد از هلاکت صهیونیست، بدنام می‌شوند و در جایی حق و باطل برای تمام جهان مشخص خواهد شد.

سپس محمدهاشم زمانی، محقق و پژوهشگر به تدریس پرداخت و گفت: از ابتدای تاریخ که نگاه می‌کنیم، گوناگونی و تفاوت را در خلقت و نظام تکوین مشاهده می‌کنیم، تفاوت در جانداران، تفاوت در رنگ پوست، تفاوت در چهره‌ها و... این نمایانگر این موضوع است که خداوند نظام تکوین را با گوناگونی آفریده است. بنابراین طبیعی است که در سراسر دنیا اختلاف‌نظر‌هایی به واسطه تفاوت رخ دهد.

وی ادامه داد: اما مسئله غزه تفاوت آیین یا دین نیست، این مسئله تقابل خیر و شر است. در تاریخ همواره در آن منطقه جنگ رخ داده و امروز برای تمامی جهانیان واضح شده است که رژیم صهیونیستی چگونه خونخوارانه مشغول غارت فلسطین است.

زمانی اضافه کرد: صاحبان قدرت همیشه عده‌ قلیلی هستند که اگر بقیه با یکدیگر متحد شوند، قادر خواهند بود، آن‌ها را از میان بردارند، چیزی که امروز می‌بینیم، اتحاد دنیا علیه صاحبان قدرت در موضوع غزه هست که این حتما خبر از نزدیک شدن پایان صهیونیست دارد.

این جلسه به صورت هفتگی در زمینه طرح حکمرانی ـ قرآنی تحت نظارت اندیشکده بنیاد قرآن در دفتر مرکزی بنیاد برگزار می‌شود.

بنیاد قرآن در پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، بوستان کتاب، راهروی دوم، طبقه ۳، واحد ۱۳ واقع شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha