محفل انس با قرآن در کوهدشت برگزار شد
کد خبر: 4183766
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

محفل انس با قرآن در کوهدشت برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم به مناسبت چهلم شهدای مظلوم غزه و سالروز شهادت شهید میرزا عباس میرزایی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد.

محفل انس با قرآن گرامیداشت شهدای غزه و شهید میرزا عباس میرزایی در کوهدشتبه گزارش ایکنا از لرستان، محفل انس با قرآن به مناسبت شهدای مظلوم غزه و سالروز شهادت شهید میرزا عباس میرزایی عصر پنج‌شنبه، دوم آذرماه با حضور حجت‌الاسلام طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، مهدی قبادی، مشاور و مسئول قرآنی وزارت نیرو، محمد مرادی، فرماندار کوهدشت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده معظم شهدا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد.

 فرهاد زیویار، استاندار لرستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید میرزاعباس میرزایی و شهدای غزه، گفت: اگر از منظر فرهنگی و تاریخی به جامعه بنگریم خود شهید ضامن بقا جامعه است.

وی با در نظر گرفتن سه عنوان مقدس قرآن، مقاومت و شهادت در مراسم، اظهار کرد: شهدا با در پیش گرفتن قرآن جان خود را نثار کردند چرا که قرآن کریم پیمان نامه‌ای است که برای ما از طرف خداوند نازل شده است. 

استاندار لرستان با بیان اینکه وقتی می‌گوییم شهید قلب تاریخ است به این معنی است که بخش زنده تاریخ و هویت مجامع متعلق به شهدا می‌باشد، به هفت شأنی که برای شهید مطرح شده اشاره کرد و افزود: نظر شهید به وجه الله مهمترین این شئون است.

وی جان انسان را مهمترین و ارزشمندترین داشته انسان در زندگی دنیوی برشمرد و اضافه کرد: آن چیزی که موجب ماندگاری شهید است نثار ارزشمندترین داشته یعنی جانش در راه خداوند، قرآن، وطن و هم‌وطنانش است.

زیویار جنبه آخرتی شهادت را کنار زدن هر آنچه در دنیا برای شهید وجود دارد، قلمداد کرد و گفت: انسان وقتی خدا را ببیند شهید می‌شود و به همین خاطر گفته می‌شود شهدا قبل از شهادت شهید شده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه شهید میرزایی در یک خانواده غیرتمند پرورش پیدا کرد که با شهادتش پرچم این خانواده را بالا نگه داشته است، تصریح کرد: به پاس شهید میرزایی‌ها و شهدای مقاومت پرچم راه اسلام همواره بالاست.

در این مراسم معنوی و قرآنی امین عبدی، مهدی سعادتی‌کیا آیاتی از کلام وحی را به یاد شهدای غزه و شهید والامقام میرزاعباس میرزایی تلاوت کردند.

انتهای پیام
captcha