اجرای طرح مهدالرضا(ع) در 558 مرکز قرآنی سراسر کشور
کد خبر: 4189896
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

اجرای طرح مهدالرضا(ع) در 558 مرکز قرآنی سراسر کشور

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از  اجرای طرح مهدالرضا در 558 شعبه و مرکز قرآنی شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد و گفت:  مهد الرضا(ع) با پوشش بیش از ۲۵ هزار قرآن‌آموز، بزرگترین شبکه آموزش قرآن نونهالان کشور محسوب می‌شود.

اجرای طرح مهدالرضا(ع) در 558 مرکز قرآنی سراسر کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه طرح مهدالرضا(ع) با هدف ترویج و گسترش معارف والای قرآنی ویژه کودکان از سال 1377 در حال برگزاری است، اظهار کرد: ابتدا معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی مسئولیت اجرای آن را بر عهده داشت که از سال 1396 با تأسیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، این مرکز اجرای آن را به صورت گسترده برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه در سال 1402- 1403 اجرای بیست و هفتمین دوره برگزاری کلاس‌های مهدالرضا(ع) را در 31 استان کشور آغاز کرده‌ایم، افزود: با توجه به شیوه آموزشی فوق‌العاده در این طرح و سرعت فراگیری بسیار بالای آن، در سال‌های ابتدایی به مساجد مشهد و شهرستان‌های استان توسعه پیدا کرد تا اینکه امسال دوره‌های آموزشی قرآن مهدالرضا(ع) در 232 شهر و روستا برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: مجموعاً 558 شعبه و بالغ بر ۲۵ هزار و 126 قرآن‌آموز با این شیوه آموزشی، آموزش قرآن و معارف اسلامی را به روش قصه وبازی فرا می‌گیرند. 1387 کلاس آموزشی مهدالرضا در سراسر کشور در حال برگزاری است که غریب به هزار مربی باتجربه، توانمند و آموزش دیده در این دوره آموزشی مشغول به تدریس و آموزش قرآن به کودکان پنج سال تمام هستند.

وی تأکید کرد: قرآن‌آموران در ۹۰ جلسه دوساعته در بازه زمانی هفت‌ونیم یا هشت‌ماهه به صورت یک روز در میان، روزی دو ساعت  در کلاس‌‌ها حاضر شده و روخوانی قرآن را فرا می‌گیرند و نوآموزان با کتاب‌های «گل‌های مهدالرضا(ع) یک و دو، «قرآن چه دوست خوبیه»، «چه حرف‌های قشنگی»،« امروزچه روزیه؟»، «14معصوم نورانی» و «چه قدرخوبه بدانم»  با آیات و روایات کاربردی قرآن، رنگ‌ها، فصل‌ها، مسائل مختلف و همچنین با زندگی چهارده معصوم(ع) آشنا می‌شوند. 

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اظهار کرد: این شیوه آموزشی در سایر شهرها و نقاط کشور با حضور مربیان مرکز با موفقیت اجرا شده و خروجی قابل قبولی داشتیم، لذا ما بچه‌هایی را که در قالب این طرح آموزش دیده‌اند، رها نمی‌کنیم، چرا که برای مرکز از اهمیت بسزایی برخوردارند.

در همین راستا، بعد از پایان دوره‌های آموزشی مهد الرضا(ع)، دوره‌های آموزشی پیشگامان یک و دو برای قرآن آموزان اجرا می‌شود که  پس از حضور در این کلاس‌های آموزشی، قرآن‌آموزان می‌‌توانند در طرح شباب‌الرضا(ع) که عرصه تلاوت و تقلیدی‌خوانی از سبک اساتید تلاوت شامل عبدالباسط، منشاوی و احمد شحات است، شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha