پرچمداری جامعه المصطفی در گفتمان تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4193931
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
رئیس جامعه المصطفی بیان کرد:

پرچمداری جامعه المصطفی در گفتمان تمدن نوین اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، جامعه المصطفی را مفتخر به پرچمداری از گفتمان تمدن نوین اسلامی استوار بر معنویت و عدالت خواند و یادآور شد: آثار این تمدن الهی امروز در اقصی نقاط عالم از آفریقا تا آمریکای لاتین و از جنوب شرق آسیا تا دورترین نقاط جهان برافراشته شده است.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه شامگاه یکشنبه ۲۴ دیماه در گردهمایی خانواده فاطمی با حضور پرشور کارکنان جامعه المصطفی العالمیه به همراه خانواده در مسجد مقدس جمکران با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری، اظهار کرد: یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی حضور و نقش‌آفرینی مردم بود که در انتخابات خود را به نمایش گذاشت. با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران که در گذشته هیچ آشنایی با صندوق رای نداشت، تقریباً هر سال یک انتخابات باشکوه را برگزار کرده است.

وی سلسله منحوس پهلوی را مزدور و عامل بیگانگان معرفی کرد و افزود: امام راحل، نظامی را تأسیس کرد که نقش‌آفرینان اصلی آن مردم هستند و در همه مقاطع حساس، از جمله انتخابات، با حضور باشکوه خود معادلات را تعیین کرده‌اند.

رئیس جامعه المصطفی، انتخابات را رکن اساسی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: آنچه به نام دموکراسی در عالم ارائه می‌شود، رقابت میان صاحبان ثروت و رسانه است و مردم در آن نقشی ندارند. قطعاً شیاطین در این دوره بیش از گذشته تلاش می‌کنند مانع حضور باشکوه مردم شده و با پمپاژ نامیدی و دلسرد نمودن ملت، به اهداف شوم خود دست یابند، اما به لطف الهی، این کشور و نظام بار‌ها در معرض انتخاب مردم قرار گرفته است و همواره مردم از این آزمون‌های الهی موفق و سربلند خارج شده‌اند.

وی مناسبت برگزاری این گردهمایی را تکریم از همسران و فرزندان کارکنان جامعه المصطفی دانست و ابراز کرد: ما صمیمانه قدردان زحمات، تلاش‌ها و همراهی شما خانواده‌های عزیز هستیم. قطعاً شما عزیزان در اجر و ثواب هر خدمتی که در این نهاد ارزشمند در عرصه جهانی صورت می‌گیرد، شریک و سهیم هستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر لزوم موضع‌گیری در برابر فرهنگ منحط و غیرالهی تمدن مادی، خاطرنشان کرد: به یاد داریم سال گذشته در چنین روز‌هایی چگونه جبهه سلطه و استکبار جهانی و ایادی آن در برابر گفتمان الهی انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده بودند. همانگونه که مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند، در مسئله زن و خانواده، تمدن مادی به بشریت بدهکار است و بیشترین ظلم و ستم در سایه این فرهنگ و تمدن، بر زنان و حقوق آنان روا داشته شده است. با این وجود تمدن مادی، با وقاحت امروز در جایگاه طلبکار قرار گرفته است و دیگران را مواخذه می‌کند.

وی بی‌عدالتی، تبعیض و گرفتاری در ظلمت را از پیامد‌های نگاه مادی به جهان و به فراموشی سپردن حقیقت قدسی عالم دانست و گفت: تنها یک نسخه بدیل برای نجات عالم از این وضعیت وجود دارد و خدای متعال این منت را بر ما نهاده است تا پرچمدار تمدن الهی، معنوی و اخلاقی عدالت‌گستر در جهان باشیم.

رئیس جامعه المصطفی، حضرت فاطمه زهرا(س) را یک انسان کامل خواند و تصریح کرد: درجه و جایگاه هر انسان به ایمان و عمل اوست. فاطمه زهرا (س) شخصیتی مؤمن، عالمه، باتقوا و عفیف و در اوج ایمان به خدا بود. این بانوی بزرگوار هم در صحنه زندگی شخصی و هم در عرصه فعالیت اجتماعی، یک اسوه و الگو و از نماد‌های تمدن اسلامی است.

وی زبان را از ذکر الگو‌های تمدن منحط غربی شرمسار دانست و افزود: در حالی تمدن مادی اهانت آزادانه به کتاب مقدس حدود دو میلیارد انسان را به عنوان یکی از اصول تمدنی خود معرفی می‌کند که سوزاندن پرچم یک گروه منحرف اخلاقی را به نام نفرت‌افکنی، با شدیدترین مجازات پاسخ می‌دهد. چقدر باید ارزش‌ها و حقایق جهان وارونه شده باشد که بشریت به این مصیبت گرفتار گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، جامعه المصطفی را مفتخر به پرچمداری از گفتمان تمدن نوین اسلامی استوار بر معنویت و عدالت خواند و یادآور شد: آثار این تمدن الهی امروز در اقصی نقاط عالم از آفریقا تا آمریکای لاتین و از جنوب شرق آسیا تا دورترین نقاط جهان، به برکت تلاش‌ها و خدمات شما برافراشته گردیده و هزاران دل مشتاق و قلب علاقه‌مند به مرکز و کانون این گفتمان نورانی وارد شده است و این پیام را از این نقطه به سراسر عالم منتشر می‌کنند. یقینا خانواده‌های شما سهم بزرگی در این موفقیت دارند.

وی با اشاره به ستم‌های فراوانی که بشریت از جانب تمدن مادی متحمل شده است، ابراز کرد: از حدود 200 کشوری که در صحنه جغرافیای رسمی جهان وجود دارد، بیش از ۱۳۰ کشور مستقیماً گرفتار استعمار بوده و صد‌ها سال منابع و فرهنگ آنان مورد غارت و تاراج قدرت‌های سلطه‌گر بوده است. استعمارگران دیروز، مدعیان امروز مدنیت و حقوق بین‌الملل هستند و به نام حمایت از تجارت جهانی، کشور‌های مظلوم را مورد تجاوز نظامی قرار می‌دهند.

رئیس المصطفی با تشریح توطئه تشکیل حکومت جعلی اسرائیل به عنوان پایگاه تمدن غربی در منطقه غرب آسیا، گفت: همانگونه که رئیس جمهور آمریکا به صراحت بیان کرده است اگر رژیم جنایتکار صهیونیستی امروز وجود نداشت نیز دولت‌های سلطه‌گر به دنبال تأسیس آن بودند. رژیم صهیونیستی پایگاه تمدن مادی سلطه‌جو در منطقه ماست که برای حفظ تسلط خود آن را پدید آورده‌اند.

وی جهان امروز را بیش از هر زمان آماده دریافت پیام عدالت‌محور و ظلم ستیز الهی دانست و افزود: انتقال این پیام رسالت ماست و طبیعی است در این مسیر با سختی‌ها و مشکلات که بخشی از امتحان و آزمایش الهی است، مواجه گردیم. اما یقیناً نصرت الهی نزدیک است و نباید از این رخداد‌ها واهمه داشت، زیرا خدا با مؤمنان است و هیچ قدرتی بالاتر از اراده الهی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha