وزیر علوم درگذشت کریم مجتهدی را تسلیت گفت
کد خبر: 4194177
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

وزیر علوم درگذشت کریم مجتهدی را تسلیت گفت

محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی درگذشت  چهره ماندگار فلسفه، کریم مجتهدی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، متن پیام تسلیت محمدعلی زلفی‌گل به شرح زیر است:
 
«انالله و انا الیه راجعون»
 
خبر تاسف‌بار درگذشت استاد ارجمند، چهره ماندگار فلسفه «کریم مجتهدی» بسیار موجب تأسف و تالم شد.
 
ایشان شخصیت برجسته علمی بین‌المللی، استادی فرزانه، متواضع، دلسوز، خوشنام و انسانی وارسته، فرهیخته و مسئولیت‌پذیر بودند که در عمر بابرکت خود با سختکوشی و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر خدمات شایانی در حوزه فلسفه و علوم انسانی به میهن اسلامی ارائه دادند و همواره عشق به وطن را در اولویت خدماتش قرار می‌داد. 
 
فقدان این شخصیت علمی بزرگ، استاد فرهیخته و پرافتخار به جامعه علمی و دانشگاهی کشور لطمه بزرگیست، هرچند معتقدم مرده آنست که نامش به نکویی نبرند. تربیت صدها شاگرد، محقق، پژوهشگر و استاد طراز اول و نوشتن ده‌ها کتاب و مقاله علمی، نام این فیلسوف فقید را همواره در ذهن و جان شاگردان و مریدانش و نیز در تار و پود عالی‌ترین سطوح علمی کشور جاودانه خواهد کرد.
 
اینجانب وظیفه خود می‌دانم به عنوان خدمتگذاری کوچک در حوزه آموزش عالی این ضایعه دردناک را به ابتدا خانواده محترم ایشان، همه دانشمندان، اساتید دانشگاه و محققان حوزه علوم انسانی و شاگردان و مریدانش تسلیت بگویم و از درگاه پروردگار متعال برای آن زنده‌یاد، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان، شکیبائی و طول عمر با عزّت و سربلندی مسئلت می‌نمایم. خداوند متعال روح بلند آن بزرگ مرد آسمانی را با انبیا و اولیا محشور و همنشین کند. 
انتهای پیام
captcha