استان فارس با اجرای 200 هزار برنامه به استقبال جشن انقلاب می‌رود
کد خبر: 4196922
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

استان فارس با اجرای 200 هزار برنامه به استقبال جشن انقلاب می‌رود

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس در تشریح برنامه‌های دهه فجر در این استان از اجرای بیش از 200 هزار برنامه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 10 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام(ره)، پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرن معاصر دانست و گفت: این انقلاب برگرفته از مفاهیم اصیل اسلامی با درایت و هدایت امام بود که موجب شد یک نظام نوپای جدید کم‌نظیری در این عالم با تکیه بر رأی و نظر مردم و با مبنای اسلامیت شکل گیرد.

وی افزود: اگر بخواهیم تاریخ انقلاب و حوادثی که از بدو پیروزی انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است، در نظام جمهوری اسلامی بررسی کنیم، حتماً مهم‌ترین حادثه تاریخی نظام جمهوری اسلامی، دهه مبارکه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است و هر سال مراسم بزرگداشت آن برگزار می‌شود.

ملک‌مکان با یادآوری اینکه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس از یک ماه پیش با حضور دستگاه‌های مختلف در استان تشکیل شد، از فعالیت 27 کمیته تخصصی ذیل این ستاد خبر داد و گفت: ذیل این کمیته‌ها برنامه‌های متعدد و متنوعی طی ایام دهه فجر اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به اهداف این ستاد گفت: مهم‌ترین هدف بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ترویج آن‌هاست.

وی، یوم‌الله 22 بهمن را روز نمایش اتحاد و انسجام مردمی به منظور نشر و گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت:  تبیین نقش وحدت ملی در تحقق اهداف انقلابی و مقابله با چالش‌ها از دیگر اهداف بزرگداشت این ایام است. ضمن اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر مسئولان با مردم است و به منظور حفظ این ارتباط، میزهای خدمتی طی ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، همگرایی، هم‌افزایی و تشریک مساعی همه نهادها و دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی به منظور افزایش حداکثری اقدامات و فعالیت‌های مرتبط، جلب مشارکت جوانان در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و... از جمله اهداف بزرگداشت دهه فجر هستند.

ملک‌مکان همچنین در تشریح برنامه‌های طی دهه فجر این استان از اجرای بیش از 200 هزار برنامه طی این ایام خبر داد و گفت: نخستین برنامه در روز 12 بهمن با رژه خودرویی و موتوری از فرودگاه شیراز به سمت گلزار شهدا واقع در دارالرحمه آغاز خواهد شد و در ادامه مراسم تجدید میثاق با شهدا و اهدای گل به تمثال مبارک امام(ره) با اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی در محل قبور شهدای انقلاب اسلامی واقع در گلزار شهدای شیراز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایام دهه فجر با اعیاد رجب و شعبان همزمان شده است که موجب می‌شود جشن‌های بانشاط تر و مردمی در سطح استان برگزار کنیم، گفت: طی این ایام در بیش از 120 نقطه شهری و 4 هزار روستا مراسم جشن و راهپیمایی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تصریح اینکه حداقل حدود 9 هزار برنامه طی ایام دهه فجر توسط نیروهای بسیج و سپاه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد، از برگزاری میز خدمت ادارات و نهادهای مختلف طی این ایام خبر داد و گفت: در روز 20 بهمن نیز در مصلی‌های نماز جمعه استان میز خدمت مسئولان برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، قرآنی، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، فضاسازی شهری متناسب با ایام دهه فجر و اعیاد شعبانیه، برپایی همایش مهدویت و انقلاب اسلامی در تاریخ 15 بهمن‌ماه جاری با حضور حجت‌الاسلام والمسملین محسن قرائتی، اجرای تئاترهای خیابانی، برپایی جشن در 110 محله شیراز به همت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، پیاده‌روی و شادپیمایی را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امسال زنگ انقلاب به دلیل تعطیل بودن پنج‌شنبه یک روز زودتر یعنی در روز چهارشنبه، 11 بهمن در مدارس استان نواخته خواهد شد، گفت: در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن امسال رزمایش دستاوردها با حضور دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در سطح مساجد و بقاع متبرکه نیز طی این ایام اجرا خواهند شد، افزود: در صدا و سیما هم نیز مباحث تبیین دستاوردها دنبال خواهد شد.

به گفته ملک‌مکان ارائه رایگان خدمات پزشکی، اهدای خون، افتتاح یا کلنگ‌زنی یا بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، آموزشی، بهداشت و درمان و... از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر هستند.

وی با بیان اینکه شعار محوری دهه فجر امسال « جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» انتخاب شده است، گفت: با توجه به اینکه انتخابات پیش‌رو داریم، برنامه‌های دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین این موضوع و ضرورت مشارکت مردم در انتخابات را فراهم می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مراسم غبارروبی گلزار شهدای سراسر استان در روز پنج‌شنبه، 19 بهمن‌ماه جاری خبر داد و گفت: به منظور تکریم یاد شهدا پیشنهاد می‌شود خانواده‌ها همراه با یک عکس از شهدا و یک پرچم در راهپیمایی 22 بهمن حضور یابند.

ملک‌مکان با بیان اینکه به دلیل حوادث غزه هر هفته بعد از اقامه نماز جمعه در 5 استان به صورت همزمان مراسم راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و ابراز انزجار از جنایات اسرائیل برگزار می‌شود، گفت: در روز جمعه، 13 بهمن‌ماه جاری نیز این راهپیمایی بعد از اقامه نماز جمعه در استان فارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha