رشد 31 درصدی تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس نسبت به دوره‌های گذشته
کد خبر: 4200128
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
جوهری تأکید کرد:

رشد 31 درصدی تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس نسبت به دوره‌های گذشته

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: علی‌رغم شبهه‌افکنی‌ها که تمام سلیقه‌ها در انتخابات نیستند اما امسال شاهد رشد 31 درصدی تایید صلاحیت ها نسبت به دوره قبل هستیم.

سیدعباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدعباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پیش از خطبه‌های امروز 27 بهمن نماز جمعه تهران، ضمن اشاره به دو انتخاب سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کمتر از دو هفته گذشته، گفت: فرایند امر انتخابات، امسال براساس اصطلاح مواردی از قانون انتخابات، فرایندی طولانی‌تری را سپری کردیم.

وی با اشاره به اینکه از 15 مردادماه با دستور وزیر کشور فرایند امر انتخابات در تهران آغاز و ادامه پیدا خواهد کرد و افزود: امسال برای نخستین بار در مرحله پیش ثبت‌نام با نام‌نویسی قریب به 12 هزار نفر بودیم که سه برابر دوره گذشته بود. سپس مراحل تأیید 5هزار و 806 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که از این میان بیش از 3 هزار و 800 نفر در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شند یعنی قریب به 68 درصد تأیید دریافت کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد:  علی‌رغم شبه‌افکنی‌ها که تمام سلیقه‌ها در انتخابات نیسیتند، باید عرض کنیم که امسال شاهد رشد 31 درصد نسبت به دوره قبل هستیم که تأیید صلاحیت‌ها نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شده است.

وی بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این مرحله از ویژگی خاصی برخوردار است. همانطور که مقام معظم رهبری امسال چندین ماه زودتر به حرکت تویخانه‌ای دشمن در عرصه انتخابات با حضور کمرنگ مردم اشاره کردند. انتخابات آوردگاه جدی جبهه کفر با جبهه حق است. امروز دشمن با سم ناامیدی تلاش می‌کند تا ملت را برای حضور در پای صندوق‌های رای ناامید کند.

جوهری اضافه کرد:امروز همه ما تکلیف داریم در امر انتخابات ورود جدی داشته باشیم. امروز ستاد انتخابات استان تهران دو وظیفه برای خود تعریف کرده است؛ فرایند انتخابات براساس تقویم انتخابات منظم انجام شوند که تا کنون منظم و دقیق انجام شده و نکته دوم نیز چهار راهبردی است که مقام معظم رهبری بر همه ما تکلیف کردند؛ امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت. سه راهبرد امنیت، سلامت و رقابت امر انتخابات، ویژه مسئولان است.

وی تصریح کرد: ما در این سه راهبرد انتخابات خوبی را تدارک دیدیم. در امر امنیت و سلامت اقدامات خوبی برای برگزاری انتخابات سالم انجام شده است. در بحث رقابت برای اینکه نامزدها‌ی محترم بتوانند رقابت خوبی داشته باشند، تدارک خوبی صورت گرفته از جمله اینکه در راستای عدالت تبلیغات امکانات دولتی در اختیار نامزدها‌ قرار گرفته است. امسال برای نخستین بار بیش از 200 کانال در اختیار نامزدها قرار گرفته است و در استان تهران 10 کانال در اختیار نامزدهای محترم قرار گرفته است.

جوهری با اشاره به اینکه تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پای کار آمده است، اضافه کرد: اصلی‌ترین راهبرد، راهبرد مشارکت قوی مردم شریف است.امروز همه ما مسئولیت داریم که در راهبرد مشارکت ورود جدی داشته باشیم. مشارکت قوی امروز تکلیف همه مؤمنین است برای مشارکت باید جهاد تبیین صورت گیرد. امروز یکی از مصداق‌های اصلی جهاد تبیین در بحث مشارکت قوی، ورود مؤمنین، تشویق و ترغیب دیگران و پاسخ به شبهات است.

وی ادامه داد: امروز عده‌ای می‌خواهند مردم سالاری دینی ضعیف شود و نمی‌خواهند انتخابات آنگونه که شایسته مردم است برگزار شود. ما باید با جهاد تبیین در این عرصه ورود کنیم. امروز مقام معظم رهبری فرمودند هرکسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است و امروز باید بدانیم انتخابات سرمایه‌گذاری ملت است. مایه آبروی کشور است و نماد و مظهر آزادی کشور است و انتخابات است که کشور را بیمه کند.

جوهری با اشاره به اینکه آنچه که امروز دهان دشمنان را می‌بندد، حضور در انتخابات است، گفت: انتخابات مسئله تعیین کننده و تجدید حیات دهنده نظام جمهوری اسلامی و نشان دهنده خداباوری، خودباوری و مردم باوری است.  امروز انتخابات سیلی به چهره دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است. باهر انتخابات روح تازه‌ای در کالبد کشور دمیده می‌شود . انتخابات شاخص جمهوری اسلامی و مظهر وحدت ملی است.

وی درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: در استان تهران 16 کرسی از 88 کرسی خبرگان رهبری برای استان تهران است. امروز در عرصه انتخابات 26 نامزد در استان تهران داریم که فعالیت تبلیغاتی آنها از دیروز آغاز شده است و در رادیو و شبکه تهران می‌توانید سخنان تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری را دریافت کنید و با نظر این عزیران آشنا شوید.

جوهری تصریح کرد: حضور درانتخابات تکلیف عینی است. باید دیگران را تشویق در حضور انتخابات کنند. امروز متاسفانه در داخل زبان‌ها و قلم‌ها و حنجره‌هایی هستند که همان حرف‌های دشمن را به قصد ناامیدکردن مردم تکرار می‌کنند که باید با جهاد تبیین در مقابل آنها سینه سپر کرد تا انتخابات سالم، مناسب و دقیق با حضور پررنگ مردم شریف برگزار شود.

وی در پایان گفت: اول اسفندماه اسامی تأیید صلاحیت نهایی اعلام می‌شود و دوم اسفندماه انتشار اسامی را خواهیم داشت و نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، یک هفته فرصت تبلیغاتی دارند و 10 اسفندماه ممنوعیت تبلیغات را خواهیم داشت و  11 اسفند روز رأی‌گیری است.

انتهای پیام
captcha