فردای انتخابات، روز شکرگزاری به درگاه الهی است
کد خبر: 4202990
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

فردای انتخابات، روز شکرگزاری به درگاه الهی است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: فردای انتخابات، روز شکرگزاری به درگاه الهی، نمود رفتارهای زیبای انسانی و ایمانی و شروع فعالیتی جدید بر اساس تعهدات است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مصادف با ۱۱ اسفندماه، روز سرنوشت‌ساز انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزد مورد تأییدشان نقش اساسی در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بر پیوند ارکان نظام با مردم تأکید دارد و این پیوند سبب قدرت و ماندگاری این نظام شده است که اتفاقاً دشمنان هم بر این قضیه بسیار تأکید می‌کنند و به انحای مختلف می‌کوشند تا مردم را از نظام جدا کنند.

امام جمعه شهرستان نایین افزود: قطعاً برنده این انتخابات همانند سایر انتخاباتی که در کشور طی این ۴۵ سال برگزار شده، ملت ایران است که با وجود سم‌پاشی‌ها و دشمنی‌های فراوان داخلی و خارجی، بار دیگر شکوه و عظمت می‌آفریند و مثل قبل، بصیرت و ولایتمداری خود را به رخ دنیا خواهد کشید.

وی به بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: فردای بعد از انتخابات روز شکرگزاری است؛ همه مؤمنان و دلسوزان انقلاب به درگاه الهی شکرگزاری می‌کنند که خداوند به دل مردم انداخت و می‌اندازد که همچنان حامی آرمان‌های مقدس نظام خودشان باشند. همچنین نامزد محترمی که مورد اسقبال مردم قرار گرفته است و طرفداران و هواداران او که توانسته‌اند نظر اکثریت مردم را به خودشان جلب کنند نیز بابت این اتفاق شکرگزاری می‌کنند.

مطهرخو ادامه داد: روز بعد از انتخابات، نمود رفتارهای زیبای انسانی و ایمانی مانند تبریک سایر کاندیداها به نماینده منتخب است و روز مطرح شدن برنده و بازنده، غوغا ایجاد کردن، بداخلاقی، تهمت زدن، تخریب کردن، خسارت زدن و تحقیر حق مردم نیست، چون مردم به تشخیص خودشان فردی را انتخاب کردند و کسی حق تحقیر آنها را ندارد.

وی تأکید کرد: روز بعد از انتخابات، شروع فعالیتی جدید براساس تعهدات است؛ تعهد به آرمان‌ها، عدالت اجتماعی، مبارزه جدی با فساد، مقابله با تبعیض و توطئه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن که فرد منتخب باید خودش را برای چهار سال تلاش و خدمت به مردم آماده کند.

امام جمعه شهرستان نایین با اشاره به انتخابات که اقدامی سیاسی عبادی است، اظهار کرد: حتماً شما نمازگزاران در ساعت‌های اولیه شرکت کردید، اما عزیزانی که به جمع‌بندی نرسیدند، از مؤمنان و معتمدین بپرسند، نیت قربت الی الله کنند و رأی خودشان را به صندوق‌ها بیندازند که ان‌شاءالله خداوند این حرکت آنها را ثواب خواهد داد و اگر خدای نکرده بعداً معلوم شد کسی را که انتخاب کردید، اصلح نبوده است، اشکالی ندارد؛ شما معذورید، به‌دلیل اینکه تحقیق کردید و از معتمدین پرسیدید و نهایتاً به نوعی جمع‌بندی رسیدید.

وی به دیگر وظیفه مهم مؤمنان اشاره کرد و گفت: از وظایف مهم ما مؤمنان این است که دعا کنیم مردم مثل همیشه به وظیفه خودشان عمل کنند و از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیایند.

مطهرخو هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را یادآور شد و بیان کرد: اهمیت این موضوع به حدی زیاد است که حضرات معصومین(ع) فرمودند هر مسلمانی بذر و نهالی بکارد که از حاصل آن موجود زنده‌ای بهره‌ای ببرد، برای او صدقه محسوب می‌شود و علاوه بر آموزه‌های متعالی اسلام، درختکاری در ایران پشتوانه‌ای باستانی دارد و از علایق سنتی و ملی مردم ایران است که جشن‌هایی می‌گرفتند و در این جشن‌ها درخت می‌کاشتند و چقدر خوب می‌شود که امروزه هم به جای بعضی از کارها مثل آتش‌بازی در چهارشنبه آخر سال، درخت بکارند.

وی در ادامه گفت: خداوند بر اساس حکمتش، چرخه حیات را به‌گونه‌ای آفریده است که همه موجودات به گیاه نیاز دارند و اگر گیاه نباشد، انسان و حیوان نیز نخواهند بود، حتی هوا هم وجود ندارد؛ پس محیط‌زیست مسئله ملی و کشوری است که به این دولت و آن دولت برنمی‌گردد و برای حل این مشکل همه باید اقدام کنند، چرا که مردم مؤثرترین و مهم‌ترین نقش را در احیای فضای سبز کشور دارند.

امام جمعه شهرستان نایین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: برادران عزیز به‌ویژه شهرداران، در شهر اسلامی عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی بیش از آنچه که هست، عمران و آبادانی و حفظ طبیعت و صفای طبیعی همه باید مورد توجه قرار گیرد که البته برخی به‌دلیل خودبینی و خودخواهی منابع طبیعی زیست انسان‌ها را مورد دست‌درازی قرار می‌دهند و نابود می‌کنند؛ پس باید مسئولان مرتبط و همچنین نماینده منتخب مسئله را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: کشور یک میلیارد درخت تا سال آینده می‌کارد که این کاری بسیار مهم و اساسی است، به‌دلیل اینکه متأسفانه کشور ما در تولید کربن جزو ۱۰ کشور اول دنیاست و ما باید به سمت درختکاری برویم تا کربن حاصل از صنایع ایجاد‌شده را خنثی کنیم.

مطهرخو ادامه داد: بنده مدتی است به مسئولان محترم پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه درختکاری شهرستان را دادم که تاکنون محقق نشده است. امیدوارم با پایان انتخابات برای مسئولان محترم فرصت پیش بیاید تا بابت این مسئله مهم که برای حفظ آب و خاک و هوا لازم است، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: من خواهش می‌کنم مسئولان توجه به مسئله آب و هوا، غبار و طوفان‌های شن، آب سالم، محیط‌زیست سالم و  درختکاری به‌خصوص در مسیرهای پرمخاطره از جمله نایین به انارک را در برنامه مهم و اصلی قرار دهند، شهرداران محترم با مشارکت مردم درخت بکارند و بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی و طبیعی را افزایش دهند که پارک کوهستانی کلیزه الحمدالله با ایجاد سد مشکل آب هم نخواهد داشت و می‌تواند به فضای سبز مطبوعی برای تفریح مردم تبدیل شود.

امام جمعه شهرستان نایین افزود: با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و  بسیج، بیابان‌زدایی، بذرکاری و نهال‌کاری را قوی‌تر دنبال کنید یا نهال رایگان در اختیار مردم قرار دهید و مردم هم به یاد پدر و مادر، درگذشتگان و شهدا هر کدام یک نهال بخرند، بکارند و از آن مراقبت کنند تا به درخت تبدیل شود.

وی در پایان گفت: این همه ظرفیت وجود دارد، ولی متأسفانه آب‌های روانی که حاصل بارش‌هاست، درست مدیریت نمی‌شود و آب‌های کشتارگاه‌ها از بین می‌رود که با مدیریت درست می‌توان آنها را به چرخه آبیاری برگرداند؛ پس همه این کارها با مدیریت جهادی و انقلابی شدنی است.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha