ماه رمضان؛ فرصت اصلاح عادات غذایی + فیلم
کد خبر: 4204304
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۶
روزه‌داری در نوروز/ 7

ماه رمضان؛ فرصت اصلاح عادات غذایی + فیلم

عادات غذایی که در طی یک ماه برای ما شکل می‌گیرد را می‌توانیم به کل سال تسری دهیم و همیشه بر پایه همین عادات غذایی صحیح، غذا مصرف کنیم.

احمد اسماعیل‌زاده، متخصص تغذیه و رژیم درمانیامسال مبارکی و سرور ماه پرفضیلت رمضان با صله ارحام و شادی نوروز تلفیق شده است و همین مسئله لزوم ایجاد تغییراتی در نحوه مصرف مواد غذایی و خوراکی در افطار، سحر و پذیرایی نوروز را ضروری کرده است. تغییراتی که کمک می‌کند روزه‌داران بتوانند از فواید جسمانی روزه و خیر و برکت روانی و معنوی عید نوروز در کنار هم بهره‌مند شوند.

بر همین اساس احمد اسماعیل‌زاده، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت مجموعه‌ توصیه‌هایی در زمینه روزه‌داری در نوروز مطرح کرده‌اند.

در بخش هفتم این کلیپ‌های آموزشی احمد اسماعیل‌زاده در خصوص عادات غذایی مفید که در ماه رمضان به وجود می‌آید و لزوم تسری این عادات به کل سال صحبت کرده است که با هم این مطلب را می‌خوانیم و می‌بینیم.

ماه رمضان فرصت خوبی برای اصلاح عادات غذاییمان است و بهتر است در این فرصت یک ماهه در عین حال که به وعده افطار، سحر و میان وعده‌هایی که بین افطار و وعده سحری میل می‌کنیم، دقت می‌کنیم و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های سالم‌تری می‌خوریم تا با حفظ سلامتی از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم، سعی کنیم همین اصلاح عادات غذایی ماه رمضان را در بقیه روزهای سال نیز ادامه دهیم.  

معمولاً طی ماه رمضان به دلیل اینکه محدودیت در زمان خوردن داریم، به سراغ بسیاری از غذاهای مضری که در بقیه روزهای سال مصرف می‌کنیم، نمی‌رویم. البته سعی کنیم در ایام این ماه خوردن میوه و لبنیات را از قلم نیندازیم و این عادت را به عنوان عادت سالم در طول سال ادامه دهیم.

ما برای اینکه در ایام ماه مبارک تشنه نشویم به کاهش مصرف نمک دقت می‌کنیم و این عادت بسیار خوبی است که باید تلاش کنیم، این عادت را در کل سال حفظ و مصرف نمک را محدود کنیم که به سلامت ما کمک زیادی می‌کند.

خوردن غذاهای سبک در فرهنگ غذایی ما در ماه رمضان بسیار توصیه شده است و افراد عموماً در جامعه همین کار را می‌کنند بنابراین سعی کنید در طی ایام دیگر سال هم حتماً یک وعده غذایی مثل شام را سبک میل کنید.

ماه مبارک رمضان در عین حال که یک ماه معنوی است، می‌تواند در اصلاح عادات غذایی به ما کمک کند. یادمان باشد که عادات غذایی که در طی یک ماه برای ما شکل می‌گیرد را می‌توانیم به کل سال تسری دهیم و همیشه بر پایه همین عادات غذایی صحیح، غذا مصرف کنیم.

انتهای پیام
captcha