اعلام برنامه‌های اداره‌کل ارشاد لرستان در ماه رمضان
کد خبر: 4205088
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

اعلام برنامه‌های اداره‌کل ارشاد لرستان در ماه رمضان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان گفت: با همکاری آموزش و پرورش لرستان طرح «حافظ شو» در این استان اجرا می‌شود.

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، به تشریح برنامه‌های اجرایی ویژه این ماه از سوی این اداره‌کل در سطح استان پرداخت و با اشاره به اینکه ماه رمضان یکی از مهم‌ترین مقاطع برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، اظهار کرد: تقارن زیبای ماه مبارک رمضان با عید نوروز تداعی جلوه‌های بهار قرآن، معنویت و ضیافت الهی است که امسال شکل می‌گیرد.

وی همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن و حضور گردشگران در لرستان را یک فرصت برای ترویج فرهنگ قرآنی و رسوم خاص لرستان دانست و افزود: امسال بیش از ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری از سوی این اداره‌کل تدارک دیده شده است.

روانشاد با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان با همکاری و مشارکت مساجد، پایگاه‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی انجام خواهند شد، گفت: با توجه به اینکه انتخابات انجمن قرآنی به تازگی انجام شده است، این انجمن‌ها نیز در سطح استان فعالیت‌های شاخص قرآنی خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته ملی و استانی، برگزاری کتابت قرآن با عنوان «کاتبان وحی» با حضور خوشنویسان استان، برگزاری مشق قدر ویژه شب‌های قدر، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، ایستگاه نقاشی و مسابقه خوشنویسی به مناسبت شب‌های قدر در همه شهرستان‌های استان از جمله برنامه برنامه‌های این اداره‌کل در ماه رمضان خواهد بود.

وی طرح «زندگی با آیه‌ها» را از دیگر برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان دانست و افزود: این طرح اقدامی برای هم‌افزایی و ایجاد جریان عمومی بر پایه قرآن و شکل‌گیری گفتمان غالب قرآنی است که با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی به‌صورت سراسری در استان اجرا می‌شود.

روانشاد به اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این راستا با همکاری آموزش و پرورش لرستان طرح «حافظ شو» اجرا می‌شود که در این طرح حفظ روزانه یک خط از قرآن کریم و همخوانی دانش‌آموزان هدف‌گذاری شده تا بتوان یک کار با نشاط قرآنی به منظور انس بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌ها با قرآن ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری پویش‌های هنری همچون عکاسی و نقاشی از سفره‌های سحر و افطار ساده و نماز نیایش ویژه روزه اولی‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: پویش جلسات خانگی قرآنی نیز در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ضیافت افطاری با هنرمندان در تمام شهرستان‌ها، بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول برکت و رحمت خداوند بر مؤمنان است و هنرمندان لرستان با برگزاری ویژه‌برنامه‌های هنری و تلاش در خلق آثار فاخر با موضوع ضیافت الهی این ماه را گرامی می‌دارند.

روانشاد به برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) اشاره کرد و افزود: عصر شعر ضیافت، برگزاری محفل ادبی به همراه ضیافت افطار، اجراهای عمومی نمایش و سرودهای خیابانی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سطح استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از استفاده‌هایی که می‌توان از معنویت ماه مبارک رمضان داشت، تقویت ابعاد معرفتی و دینی افراد جامعه است، افزود: شب‌های قدر موقعیتی ارزشمند برای کسب معرفت الهی و دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی از این فرصت ارزشمند معنوی، برای فرهنگ‌سازی و تبیین و ترویج مبانی دینی بسیار مناسب است، تصریح کرد: با توجه به همزمانی شب قدر و روز طبیعت با محتواسازی‌های مختلف تلاش می‌شود حرمت شب قدر حفظ شود که بتوان از فیوضات این ماه بیشتر بهره‌مند شد.

روانشاد گفت: محوریت برنامه‌های قرآنی امسال در خرم‌آباد در قلعه فلک‌الافلاک خواهد بود و رویدادهای فرهنگی هنری به‌صورت روزانه با همکاری مؤسسات قرآنی، شهرداری خرم‌آباد، ادارات‌کل تبلیغات اسلامی و میراث فرهنگی استان با پیوست برنامه‌های حجاب و عفاف و جمعیت قبل از افطار انجام می‌شود و به نماز جماعت با افطاری ساده ختم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به گستردگی برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره‌کل در سطح شهرهای استان گفت: مسابقه ادبی قدس قلب جهان اسلام است نیز از محوری‌ترین برنامه‌های این ماه خواهد بود که جزئیات آن متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha