اگر جنگ ترکیبی را جدی نگیریم بازی دشمن را باخته‌ایم
کد خبر: 4208503
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳

اگر جنگ ترکیبی را جدی نگیریم بازی دشمن را باخته‌ایم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در برهه کنونی در یک جنگ از پیش‌ طراحی‌شده دشمن با عنوان جنگ ترکیبی هستیم. اگر این نبرد را جدی نگیریم بازی دشمن را باخته‌ایم.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شامگاه ۱۵ فروردین‌ماه، در جمع علمای تسنن و تشیع شهرستان تایباد در ضیافت افطاری وحدت‌ و مقاومت، اظهار کرد: امروز دیگر بحث جنگ ابزاری نیست که بمب و موشک دشمن نمایان باشد، دشمن از افکار ملت ایران برای ضربه‌زدن به‌نظام بهره‌مند شده و تلاش می‌کند با به‌کارگیری فتنه‌های جدید اعتقادات و ریشه اسلامی ملت ایران را درهم شکند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی، افزود: تشیع و تسنن باید با اتحاد و انسجام در راستای آرمان‌های نظام گام بردارند و به دشمن اجازه ندهند تا از افکار و اعتقادات آنها علیه نظام استفاده کند. در جنگ ترکیبی ابزار دشمن رسانه‌ها و افکار عمومی هستند باید این قسمت ارتقا یابد.

اهمیت جنگ روایت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در جریان طوفان الاقصی که عملیاتی بسیار دقیق و محرمانه توسط هزار جوان فلسطینی به وقوع پیوست، جنگ روایت اهمیت زیادی پیدا کرد. صهیونیستی از جنگ روایت استفاده کرد و نابودی خود را پیروزی تلقی کرد؛ اما ما از این امر مهم غافل مانده‌ایم.

وی اعلام کرد: حمله وحشیانه به بیمارستان و به‌شهادت‌رساندن کودکان و زنان نشانه ضعف و ناتوانی صهیونیست است. یکی از روش‌های رژیم صهیونیستی هدف قراردادن سرشاخه‌های مهم جبهه مقاومت است درحالی‌که کسی را ندارند، به‌عنوان‌مثال در مقابل دو سردار شهید ما، صهیونیست‌ها کسی را در تراز آنها ندارند که بتوان هدف قرارداد و همین مسئله در حال تبدیل‌شدن به یک جنگ داخلی در اسرائیل است.

صاحبقرانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که صهیونیست دست به جنایت‌های وحشیانه می‌زند این است که آنها خارج از بعد انسانیت، غیر از یهود را حیوان دوپا می‌پندارند و ما باید در برابر این افکار پست و فرومایه در جهاد تبیین بیشتر تلاش کنیم.

فلسطین قلب جهان اسلام است و حمله به آن یعنی حمله به اسلام

مولانا غلام نبی توکلی، امام‌جمعه اهل‌سنت تایباد در این ضیافت معنوی اظهار کرد: اگر به عمق مسئله فلسطین نگاه کنیم، می‌بینیم که فلسطین قلب جهان اسلام است و حمله به آن، حمله به تمام جهان اسلام است.

وی افزود: امروز حتی مردم آزاده دنیا در قبال مسئله فلسطین احساس مسئولیت می‌کنند و کشورهایی مانند آفریقای جنوبی دست به اقدامات قضایی می‌زند، اما برخی کشورهای اسلامی درحالی‌که سرزمین فلسطین نابود شده است، هنوز در خواب هستند.

خطیب جمعه اهل‌سنت تایباد ضمن تقدیر از کشورهایی مانند اسپانیا، آفریقای جنوبی و کلمبیا در مسئله حمایت از فلسطین، مطرح کرد: در جهان اسلام برخی کشورها مانند ترکیه از اسرائیل حمایت‌های مستقیم می‌کنند، در مسئله فلسطین باید همه دنیا از فلسطین حمایت کند، مظلومیت فلسطین در هیچ جایی شبیه ندارد و مظلومیت آنها در جهان بی‌مانند است.

مولانا توکلی با بیان اینکه خون‌های مردم فلسطین آمریکا و اسرائیل را منزوی کرده است، گفت: حالا که مسئله فلسطین جهانی شده است، راهپیمایی روز قدس باید باشکوه برگزار شود، زیرا امید مردم مظلوم فلسطین در مشت‌های گره‌کرده ما در خیابان‌های جهان و فریاد مرگ بر اسرائیل است.

روز جهانی قدس مهم‌ترین شاهکار امام راحل بود

حجت‌الاسلام حسین ملکی ابرده، امام‌جمعه شهرستان تایباد نیز بیان کرد: روز جهانی قدس از مهم‌ترین شاهکارهای امام خمینی(ره) بود و طوفان الاقصی نیز مسئله فلسطین را به یک موضوع جهانی تبدیل کرد.

وی بصیرت را به مفهوم جداکردن مسیر سعادت و شقاوت معنا کرد و افزود: بصیر کسی است که خود قدرت تحلیل دارد و به دیگران در تجزیه‌ و تحلیل موضوعات کمک می‌کند. آنچه ما وظیفه داریم این است موضوع فلسطین را به مردم تبیین کنیم و مردم را در مسیر آرمان فلسطین هدایت کنیم.

همه مسلمانان جهان باید برای آزادی فلسطین جهاد کنند

در ادامه مولانا علیرضا یعقوبی امام‌جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت تایباد نیز اظهار کرد: فلسطین بخشی از سرزمین اسلام است و همه اندیشمندان جهان اسلام متفق‌القول هستند که هر قطعه از سرزمین‌های اسلامی ارزشمند است و اگر قطعه‌ای از زمین‌های اسلام به دست دشمن افتاد و باز اگر دشمن در آن قطعه حکومت تشکیل داد، همه مسلمانان باید باب جهاد را باز کنند و در راه آزادسازی آن قطعه بکوشند.

وی افزود: در جریان معاهده ننگین بالفور، فلسطین توسط انگلیس برای تجمع و تشکیل حکومت یهود به یهودیان واگذار شد و البته اهمیت اصلی آن هم تسلط بر منابع جهان اسلام بود، این معاهده ننگین در سال ۱۹۴۸ توسط سازمان ملل به‌عنوان یک حکومت به رسمیت شناخته شد.

یعقوبی بیان کرد: هرچند پیش‌ازاین اتفاق اندیشمندان جهان اسلام تحت این عنوان که اسلام جغرافیایی ندارد و مرز اسلام جایی است که مسلمانی تقاضای کمک کند، اما تا زمان به‌رسمیت‌شناختن اسرائیل برخی اهمیت موضوع را درک نکردند.

امام‌جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت تایباد تصریح کرد: فلسطین در این سال‌ها و در عین مظلومیت، جایگاه خود را حفظ کرده است، در این شرایط وظیفه علما به‌عنوان سکان‌داری دین مردم این است که قضیه فلسطین را با نگرشی جدید به مردم عرضه نمایند و با پشتوانه قرآن کریم تلاش کنیم فلسطین آزاد شود.

وی تأکید کرد: ماه رمضان فرصتی است تا در خانه‌های خداوند برای پیروزی ملت فلسطین دعا کنیم، ملتی که حتی اشکی برای آنها باقی نمانده تا بر شهدای هر روز خود بریزند.

یعقوبی با اعلام اینکه مشارکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه همگانی است، اظهار کرد: تسنن و تشیع همچون گذشته با اتحاد و انسجام بیشتر برای شرکت در این حماسه ملی شرکت خواهند کرد و امسال نیز باتوجه‌به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیست در فلسطین و غزه با عزم جدی‌تری حضور پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha